Ingezonden persbericht
Positie regionaal dagblad op de woningmarkt vooralsnog onaantastbaar.
Bijna 7 op de 10 woningzoekenden (66%) gebruiken een regionaal dagblad ter oriëntatie
op een nieuwe woning. Dit is ruim hoger dan het gemeten totaalbereik van internetmarktleider
funda.nl: 50%. Onder 55-plussers en de inkomensgroep tot ¤ 1.675,- is de positie
van het regionaal dagblad nog sterker, respectievelijk 76% en 74%. Het gebruik
van dagbladen zakt echter sterk in naarmate men actiever op zoek gaat naar een
nieuwe woning. Van de landelijke dagbladen is De Telegraaf (24%) is de meest
gebruikte krant ter oriëntatie op een nieuwe woning.
In het bijgevoegde artikel vindt u de resultaten en achtergronden van het uitgevoerde
onderzoek, wat mogelijk interessant is voor uw blad. U bent natuurlijk vrij om
redactionele aanpassingen in de tekst te doen. Indien er andere aanpassingen
dan tekstueel gewenst zijn, dan graag in overleg met USP.
Wij verzoeken u vriendelijk, indien u overgaat tot publicatie, ons hiervan een
bewijsexemplaar toe te sturen. Mocht u verder nog vragen hebben, dan zijn wij
bereikbaar via e-mail en op onderstaand adres.
Vriendelijke groet,
Martijn Verschoor
USP Marketing Consultancy BV
Kralingseplaslaan 99
3061 DG Rotterdam
tel: 010 206 6900
fax: 010 206 6901
e-mail: verschoor@usp-mc.nl
www.usp-mc.nl
www.deeluwmening.nl
www.bouwpanel.nl