( BW)(WA-AMAZON-SERVICES)(AMZN) Benefit Cosmetics kiest end-to-end
e-commerce en telefonische order oplossingen van Amazon Services voor
Verenigde Staten en Verenigd Koninkrijk

    Redactie Business

    SEATTLE & SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)--19 april 2006--

   Amazon Services gaat telefonische orderverwerking en technologie,
orderuitvoering en klantenservice leveren voor benefitcosmetics.com en
                        benefitcosmetics.co.uk

    Amazon Services, Amazon Services Europe en Benefit Cosmetics
hebben vandaag aangekondigd dat Benefit Cosmetics de Amazon Services
Enterprise Solution heeft gekozen voor het ontwikkelen en ondersteunen
van nieuwe Benefit Cosmetics online en telefonische orders voor de
Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Als zusterbedrijf van het
vooraanstaande concern in luxe artikelen LVMH Moet Hennessy Louis
Vuitton is Benefit Cosmetics een van de snelstgroeiende
cosmeticabedrijven in de Verenigde Staten en breidt het bedrijf haar
internationale activiteiten snel uit. Op basis van een
meerjarenovereenkomst zullen Amazon Services en Amazon Services Europe
telefonische orderverwerking en een end-to-end e-commerce oplossing
leveren voor Benefit Cosmetics U.S. en U.K. websites, waaronder
ontwerp en bruikbaarheid, technologieplatform, orderuitvoering en
klantenservice voor on-line geplaatste orders. Het is de bedoeling dat
zowel de websites als de telefonische besteldienst later dit jaar
geïntroduceerd worden.
    "Uitbreiding van de aanwezigheid van Benefit Cosmetics op internet
is een belangrijk deel van onze agressieve groeistrategie, zowel
nationaal als international, wat de reden is waarom we een e-commerce
oplossing leverancier hebben gekozen met de brede ervaring en
mogelijkheden van Amazon Services," aldus Benefit Cosmetics General
Manager E-Commerce Neil Kjeldsen. "We kunnen ons richten op het
creëren van geweldige producten en winkelervaringen voor onze klanten
terwijl Amazon zorgt dat de winkelervaring voor onze klanten die
on-line winkelen even fascinerend is."
    Amazon Services en Amazon Services Europe zullen Benefit Cosmetics
een end-to-end e-commerce oplossing leveren die Amazon technologie en
e-commerce ervaring omvat. Amazon winkeltechnologie, zoals afrekenen
in één stap, zoeken en navigeren, personalisatie, bestellen en
betalen, verlanglijstjes en adviezen zullen beschikbaar zijn voor
on-line klanten van Benefit Cosmetics en orderuitvoering en
klantenservice zullen worden verzorgd door Amazon's wereldwijde
netwerk van klantenservicecentra.
    "We zijn er blij mee dat Benefit Cosmetics Amazon Services heeft
gekozen voor het ontwikkelen en ondersteunen van nieuwe end-to-end
telefonische orderverwerking en on-line aanbiedingen voor hun klanten
in de V.S. en het V.K.," aldus Amazon Services Enterprise Solutions
Vice President Wes Herman. "Via dit samenwerkingsverband denken we een
on-line ervaring te kunnen opbouwen die Benefit Cosmetics helpt nog
meer klanten te bereiken met haar unieke en dynamische merk en
producten."

    Over Benefit Cosmetics

    Benefit Cosmetics (www.benefitcosmetics.com), een divisie van
LVMH, is een belangrijke speler in de beauty-branche. Het bedrijf
heeft de wereld verrast met unieke cosmetica en
huidverzorgingsproducten en Benefit producten zijn cult-favorieten van
beroemdheden over de gehele wereld. De trendsettende lijn wordt door
de concurrenten vaak geïmiteerd maar nooit gedupliceerd. Vandaag de
dag is Benefit het snelstgroeiende luxe cosmeticamerk in de V.S., met
meer dan 600 verkooppunten in tien landen en vijf eigen boetieks in
California.

    Over Amazon Services

    Amazon Services is een dochterbedrijf van Amazon.com, Inc.
(Nasdaq:AMZN) dat het technisch platform, operationele mogelijkheden
en on-line koopervaring biedt die de drijvende kracht zijn achter
Amazon.com. De Amazon Enterprise Solution van het bedrijf is momenteel
de energiebron voor de on-line activiteiten van merken van
wereldklasse zoals Target Stores, The Bombay Company, National
Basketball Association, Bebe Stores en andere vooraanstaande
retailsites.

    Over Amazon Services Europe

    Amazon.com's in Luxemburg gevestigde dochterbedrijf Amazon
Services Europe, levert service van wereldklasse aan retailers en hun
klanten via een suite van innovatieve diensten van ontdekking tot en
met levering. Daartoe behoren technologie, hosting, klantenservice,
orderafhandeling rechtstreeks aan de klant en vervoeroplossingen die
op maat gemaakt zijn om hun merk- en klantervaring te ondersteunen en
te verbeteren.
    Forward-Looking statement: deze aankondiging bevat forward-looking
statements in de betekenis van Artikel 27A van de Securities Act van
1933 en Artikel 21E van de Securities Exchange Act van 1934. De
daadwerkelijke resultaten kunnen sterk verschillen van de
verwachtingen van het management. Deze forward-looking statements
houden risico's en onzekerheden in waaronder onder meer risico's die
te maken hebben met concurrentie, beheer van groei, potentiele
schommelingen in de bedrijfsresultaten, internationale expansie,
resultarten van wettelijke procedures en claims, optimalisatie van het
fulfillment center, seizoensgebondenheid, commerciële overeenkomsten,
aankopen en strategische transacties, koersen van vreemde valuta,
systeemonderbreking, significant bedrag aan schulden, voorraad,
beperkte bedrijfsgeschiedenis, overheidsregelgeving en belastingen,
betalingen, fraude, consumententrends en nieuwe bedrijfsgebieden. Meer
informatie over factoren die de financiële resultaten van Amazon.com
zouden kunnen beïnvloeden is te vinden in de door Amazon.com
gedeponeerde gegevens bij de Securities en Exchange Commission,
waaronder haar Jaarverslag op Formulier 10-K voor het jaar eindigend
op 31 december 2005 en alle daaopvolgende deponeringen.

    --30--MRO/se*

    CONTACT: Amazon.com
             Amazon Media Hotline, 206-266-7180
             www.amazon.com/pr