Streek tevreden over dienstverlening Waterschap Rivierenland
(20-04-2006)
Waterschap Rivierenland heeft een onderzoek laten uitvoeren naar de
tevredenheid over de dienstverlening. De bevraagde doelgroepen geven
het waterschap een ruime voldoende. Een resultaat om tevreden mee te
zijn.
Waterschap Rivierenland heeft goede dienstverlening hoog in het
vaandel staan. Reden dus om te onderzoeken hoe verschillende
doelgroepen die dienstverlening ervaren. Met het resultaat, gemiddeld
een 7, is het waterschap heel tevreden. Zeker ook omdat het waterschap
in de afgelopen jaren een aantal keer is gefuseerd.
Tien groepen zijn geselecteerd en door TNS NIPO telefonisch op
verschillende onderwerpen bevraagd. Zo zijn gemeenteambtenaren
bevraagd over de samenwerking. Aan burgers werd gevraagd naar hun
mening over de belastingaanslag, de afhandeling van
kwijtscheldingsverzoeken, de verkiezingen en het aanvragen van een
vergunning. Ook agrariërs is gevraagd naar hun mening over de
dienstverlening van het waterschap. Burgers gaven het waterschap een
7,2. Voor de manier waarop het waterschap handhaaft gaven ze een 7.
Ook gemeenten en provincies toonden zich tevreden met een 7,2.
Agrariërs waren iets kritischer en gaven gemiddeld een 6,4.
De resultaten zijn positief, maar zeker geen reden om achterover te
leunen. Een aantal trajecten is inmiddels opgestart. Zo is
bijvoorbeeld samenwerking gezocht met gemeenten om gezamenlijk de
kwijtschelding van belastingen te organiseren. Daarnaast zullen er
meer mogelijkheden komen om via de website van het waterschap een
ontheffing of vergunning aan te vragen.