Grootste IT Management Congres sinds jaren bevestigt groeiende markt
Na een snelle groei in de afgelopen twee jaren schiet het bezoekersaantal van het ITSMF Voorjaarscongres nu nog verder door. Met een verwacht deelnemersveld van zo'n 700 mensen wordt het herstel van de markt nadrukkelijk bevestigd.
De vakvereniging ITSMF heeft de afgelopen jaren de gevolgen van een krimpende markt gevoeld in de bezoekersaantallen van haar evenementen. Over de volle breedte van de evenementenmarkt was dit wellicht zelfs op plaatsen nog aanzienlijk erger. Het ITSMF voorjaarscongres kon zich als enige aan die trend onttrekken. Mede onder invloed van een sterk oplevende markt schiet het bezoekersaantal van dit congres nu door naar historische omvang. De verplaatsing van het congres naar De Reehorst in Ede komt dan ook net op tijd.
De congresformule blijkt alle turbulentie in de IT-markt goed te hebben doorstaan. In een breed programma met topsprekers uit binnen- en buitenland krijgen de bezoekers een ruime keus uit actuele onderwerpen. De vereniging ITSMF lanceert al jaren haar jaarlijkse aanvulling op de gedocumenteerde 'best practices' op dit congres, maar pakt dit jaar wel heel stevig uit: niet alleen wordt deel 3 van het boek "IT Service Management Best practices" op 20 april uitgebracht, ook de internationale standaardpublikatie "Metrics for IT Service Management" ziet op het congres het daglicht. En om het af te maken worden op het congres ook de beide daaropvolgende publikaties behandeld: "Six Sigma for IT Management" en "ITGOF, framework for IT Governance". Met 4 nieuwe boeken, 25 inhoudelijke sessies, 25 posters en een leerzame game wordt de naam 'kenniscongres' dan ook ruimschoots ingevuld.
Dat het vakgebied IT-beheer c.q. IT Service Management flink in beweging is blijkt wel uit een aantal opvallende sessies. Zo presenteert de Chief Architect van het ITIL Refresh project de ontwikkelingen rond het nieuwe ITIL, laat de auteur van de ISO 20000 Self Assessment u zien waarop serviceorganisaties straks getoetst gaan worden, en houdt de nieuwe hoogleraar IT-beheer, professor Philip Powell, z'n maiden speech op het congres.
Onder leiding van Jeroen van Rooden, voorzitter van ITSMF Nederland, kondigt dit congres zich nu aan als hét nieuwe platform voor de kennisuitwisseling in de IT management branche, en toont ITSMF zich weer de gangmaker achter grote ontmoetingen. Met onderwerpen uit de aandachtsgebieden IT Governance, Demand Management, Functioneel Beheer, Sourcing, en Innovaties kan iedere bezoeker zich een goed gevulde rugzak samenstellen.
Over het ITSMF Voorjaarscongres
Het congres "Best Practices in IT Service Management" wordt voor de derde keer georganiseerd als een groot kenniscongres in de sector IT management. Het congres wordt ondersteund door tal van marktpartijen en kennispartners: ASL Foundation, Beroepsgroep ICT Service Management, bITa Center, BPM Forum, Comge, DSDM, ISACA, ISPG, ITSM PORTAL, ITSMF Belgie, NAF, NGI, Norea, PMB, SAI, Van Haren Publishing, VIAG, en VRI.
Meer informatie over het congres vindt u op
Over ITSMF
De missie van ITSMF Nederland is het bevorderen en ondersteunen van innovatie en kennisuitwisseling binnen het vakgebied IT Management. ITSMF Nederland is hét platform voor IT-serviceorganisaties en opdrachtgevers en leveranciers van IT-diensten. Zij heeft tot doel de innovatie en ondersteuning van het IT management werkveld te bevorderen en uitwisseling van kennis met verwante vakgebieden te stimuleren. Een bijzondere vereniging, want aanbieders en afnemers zijn gelijkelijk vertegenwoordigd.
ITSMF ziet dan ook een rol weggelegd als 'kennisbemiddelaar', onder andere door het uitgeven van publicaties en artikelen en het organiseren van bijeenkomsten die zich onderscheiden van commerciële evenementen door hun inhoudelijk zeer hoge kwaliteit in een speciaal op maat gesneden atmosfeer.
Meer informatie over ITSMF vindt u op
Elk voorjaar het grote kenniscongres van ITSMF Nederland. Best Practices in IT Service Management is mede gebaseerd op het jaarlijkse boek onder hoofdredactie van Jan van Bon (IT Service Management, best practices)
Best Practices in ITSM
tel:
fax: +31 23 534 8898
+31 23 534 6967