Ingezonden persbericht


Telecomaanbieders starten In Sim voor complete zakelijke communicatie op maat

Landelijk samenwerkingsverband garandeert optimale dienstverlening voor bedrijven

Almere, 20 april 2006 - Door de introductie van In Sim kunnen bedrijven in Nederland nu gebruikmaken van een uniek servicenetwerk voor complete zakelijke communicatieoplossingen op maat. De aangesloten gespecialiseerde telecommunicatieaanbieders hebben zich verenigd in een representatief netwerk van advies-, verkoop- en servicepunten voor spraak- en datacommunicatieoplossingen. Via het label In Sim bieden zij een geïntegreerd aanbod van GSM-, GPRS-, UMTS-, SSL- en DSL-services, gebaseerd op het betrouwbare netwerk en het complete portfolio van KPN. Bij de servicepunten kunnen zakelijke klanten terecht voor optimale dienstverlening, ook als ze onderweg zijn.

De partners van In Sim bieden de mogelijkheid om abonnementen en diensten op maat te specificeren en te factureren. De kosten zijn hierdoor eenvoudig inzichtelijk te maken en te beheersen. Andere voordelen van In Sim zijn de scherpe tarieven en de hoogwaardige ondersteuning.

"In de grootzakelijke markt en bij het gedistribueerde middenbedrijf zien wij een groeiende behoefte aan geïntegreerde mobiele-communicatieoplossingen. Daarnaast wil men graag dat er geluisterd wordt naar de specifieke communicatiebehoeften die er binnen een organisatie bestaan", zegt Job Kunst van In Sim-partner Galaxy Business Networks in Almere. "Om aan deze behoefte te voldoen, is een hoogwaardig servicenetwerk nodig dat voor deze markt nog niet bestond. Daarom hebben we besloten tot de oprichting van In Sim, een officiële KPN Business Partner. Met de diensten van de aangesloten partners zijn bedrijven verzekerd van zorgeloze communicatie."

"Naast een breed spectrum mobiele spraak- en datadiensten bieden wij volledig beveiligde toegang tot bedrijfsnetwerken via mobiele apparatuur", aldus Ronald Drosterij van In Sim-partner Greenway Telematics. "We fungeren verder als de 'Wegenwacht' of 'Route Mobiel' voor de mobiele beller. Wie een storing heeft, kan zonder afspraak bij een partner binnenlopen. De klant wordt direct geholpen, bijvoorbeeld met vervangende apparatuur. En als dat niet mogelijk is, komen wij zelf langs."

Ed Ockhuysen is directeur van Members' Benefits, een inkoopvereniging waar circa 25.000 MKB-bedrijven bij zijn aangesloten. "Onze leden zijn organisaties met één of twee vestigingen. De meeste hebben buitendienstmedewerkers, zoals sales-mensen of servicemonteurs. Voorheen waren deze partijen voor hun mobiele communicatie afhankelijk van lokale partners. Dit betekende dat ze bijvoorbeeld voor de reparatie van kapotte mobiele telefoons naar de vestiging van de betreffende partner moesten reizen. Lastig als je opereert in Noord-Nederland en naar Brabant moet voor reparatiewerkzaamheden. Met In Sim bieden we onze aangesloten leden een landelijk dekkend servicenetwerk. Daar komt bij dat In Sim een aantrekkelijke kostenstructuur biedt, waar onze leden direct van profiteren. In combinatie met een goed gespecificeerde factuur, waardoor inzicht per medewerker, regio of kostenplaats mogelijk is, zorgt dit voor een perfect aanbod voor mobiele communicatie."

In Sim telt momenteel zes partners. Dat aantal zal in 2006 uitgroeien naar het maximum van 24 specialisten, verdeeld over geheel Nederland. De huidige partners zijn Galaxy Business Networks, Greenway Telematics, Liditel Telecommunicatie, Micpoint Automotive, Bos Car Comfort en Mobile NewCo.

In Sim
In Sim staat voor zakelijke communicatie op maat - mobiel en vast. Het samenwerkingsverband van onafhankelijke, zelfstandige specialisten in tele- en datacommunicatie leidt tot geïntegreerde communicatieoplossingen op maat voor grote en kleine organisaties. Het In Sim-aanbod is gebaseerd op het portfolio van KPN. In Sim biedt maximale transparantie met één maandelijkse factuur met een gedetailleerd overzicht van alle communicatiekosten. Bovendien beschikt In Sim over een landelijk dekkend netwerk van servicepunten.