Ingezonden persbericht


Persbericht

20 april 2006

'De digitale monteur' helpt ISP's om eindgebruikers beter en sneller te bedienen

~ Nacap Telecom introduceert op TINE 2006 nieuwe dienst gebaseerd op fieldservicemanagement-applicatie geïmplementeerd door Mansystems ~

Mansystems, expert op het gebied van servicemanagement en Nacap Telecom, expert op het gebied van infrastructuren, zijn tijdens TINE 2006 aanwezig voor de introductie van Nacap's nieuwe dienst 'de digitale monteur'. Deze dienst is gebaseerd op een door Mansystems geleverde en geïmplementeerde fieldservicemanagement-applicatie, genaamd Indus Service Suite.

'De digitale monteur' helpt internet service providers (ISP's) en xDSL providers om nieuwe klanten sneller en efficiënter aan te sluiten, alsook bij het installeren en configureren van modems en routers thuis of bij bedrijven. De dienst is vanaf mei 2006 beschikbaar voor de klanten van Nacap Telecom.

Met de nieuwe dienst neemt Nacap zijn klanten het gehele traject - van afspraken maken voor monteurs, het inplannen van deze afspraken en registratie van het verloop - uit handen. Het opslaan van de informatie gedurende het gehele proces en de planning van afspraken zijn volledig geautomatiseerd. Ook de communicatie met de monteurs verloopt automatisch; zodra een afspraak met een klant is gemaakt ontvangt de monteur alle benodigde informatie op zijn PDA. Na het volbrengen van de opdracht stuurt de monteur een handtekening van de klant door via zijn PDA. Het systeem geeft aan de ISP of xDSL provider door dat de opdracht is afgerond, zodat eventueel een factuur kan worden gestuurd. Daarbij is veel veranderd voor het callcenter en de planners binnen Nacap. Het callcenter dat de afspraken met de eindklant maakt, om de bezoeken in te plannen, krijgt nu geheel automatisch de beste tijden aangereikt. De planners hoeven zich daar geen zorgen meer over te maken, maar houden zich bezig met escalaties. Als bijkomend voordeel bewaakt de applicatie nauwlettend de service level agreements die zijn gemaakt.

Met de nieuwe dienst wil Nacap de dienstverlening aan zijn ISP en DSL-klantenbestand nog verder verbeteren. Naast een snellere service aan de eindgebruiker, helpt 'de digitale monteur' ook de kosten van het traject te minimaliseren.

"Nacap is een operator onafhankelijk partij met een brede kennis en ervaring in het oplossen van problemen en instaleren van eindapparatuur bij eindgebruikers. Daarnaast is door de jarenlange ervaring een cultuur ontstaan die van onze medewerker een prettige en oplossingsgerichte monteur gemaakt heeft. Samen met de digitale besturing van Mansystems, kunnen we onze klanten een geheel geautomatiseerde oplossing bieden die hen veel tijd en geld zal besparen", zei Ron den Houting, manager operations bij Nacap Telecom BV.

"ISP's werken in een zeer competitieve markt. De eindgebruiker wil niet meer de hele dag wachten op een monteur. Met deze dienst neemt Nacap het grootste gedeelte van het traject uit handen, zodat ISP's hun dienstverlening aan de klant kunnen optimaliseren tegen minimale kosten", aldus Michel Steffen, Account Manager van Nacap bij Mansystems. "Wij zijn blij dat we met deze oplossing te kunnen bijdragen aan deze enorme verbetering van de dienstverlening in de branche."

Nacap Telecom presenteert 'de digitale monteur' op zijn stand op TINE 2006 (Randstadhal, hal 9, standnummer 09.207). Mansystems is ook aanwezig op deze stand om zijn rol in deze innovatieve oplossing toe te lichten. TINE 2006 vindt plaats van woensdag 26 tot en met vrijdag 28 april 2006 in de RAI in Amsterdam.

(539 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Nacap Telecom BV
Nacap Telecom biedt een compleet portfolio van diensten aan infrastructuureigenaren. Wij ontwerpen, realiseren en onderhouden infrastructuur, of het nu gaat om koper-, coax-, glasvezel- of mobiele netwerken. Wij werken voor: vaste netwerk operators, mobiele netwerk operators, CATV operators, xDSL providers, Internet Service Providers en zijn daarnaast betrokken bij Fiber-to-the-Home initiatieven in Tilburg, Zuid-Limburg en Helmond. Wij zijn onderdeel van de Koop holding. Informatie: www.nacaptelecom.nl.

Over Mansystems
Mansystems verhoogt de slagvaardigheid van serviceorganisaties door te voorzien in totaaloplossingen voor het optimaliseren van serviceprestaties, het beheren van bedrijfsmiddelen en het flexibel inspelen op veranderende bedrijfsbehoeften. Sinds 1991 automatiseert Mansystems service processen en richt zich daarmee op het concept "End-to-End Service Management". Hierin worden Service Management, Planning en Scheduling en Service Intelligence gecombineerd tot één centraal hulpmiddel voor het optimaliseren van de gehele service keten.Mansystems heeft de ervaring om allesomvattend kwaliteitsbeheer te verschaffen voor grote multiplatform projecten in multidisciplinaire omgevingen. Om de marktverwachtingen te blijven overtreffen investeert Mansystems voortdurend in samenwerking met sterke strategische partners als BMC Software, Indus en Business Objects. Meer informatie over Mansystems vindt u op www.mansystems.nl.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Marieke van Zuien bij LEWIS PR. Tel: +31 (0)40 235 46 00 Fax: +31 (0)40 235 46 01 E-mail: Mariekev@lewispr.com Website: http://www.lewispr.com

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com