Ingezonden persbericht


SUSA Studenten Uitzendbureau kiest Microsoft Dynamics CRM

Trinicom en CRM Partners ontwikkelen transparante koppeling met contactcenteroplossing van Trinicom

Schiphol-Rijk, 19 april 2006 - Het SUSA Studenten Uitzendbureau gaat zijn contactcenter¬oplossing Trinicom koppelen met Microsoft Dynamics CRM. Daartoe sluiten SUSA, CRM Partners en Trinicom op 25 april as. tijdens de Telecommerce Dagen een contract. Microsoft Dynamics CRM gaat de bestaande CRM-functionaliteit van SUSA in Lotus Notes vervangen. Verwachting is dat de nieuwe CRM-omgeving op 1 januari 2007 live gaat.

SUSA studentenuitzendbureau heeft vestigingen in negen studentensteden in Nederland en streeft ernaar om binnen enkele jaren tot een landelijke dekking te komen. Een van de belangrijkste hulpmiddelen van SUSA is de contactcenteroplossing van Trinicom. Dit systeem dient niet alleen als kennisdatabase voor de interne contactcenter-agents, maar is tevens gekoppeld aan de portalsite van SUSA. Via deze site kunnen studenten antwoorden op allerlei vragen opzoeken en zelf vragen stellen. Daarnaast gebruikt SUSA een zelf ontwikkelde oplossing in Lotus Notes voor CRM-functionaliteit. Gezien de sterke groei en de doelstellingen van de organisatie, besloot SUSA echter een nieuwe CRM-oplossing te implementeren.

"De oplossing in Lotus Notes is niet meer goed te beheren en de door ons ontwikkelde CRM-oplossing past ook niet meer bij schaalgrootte die we intussen hebben bereikt", zegt Remco Pouw, directeur van SUSA. "Microsoft Dynamics CRM is voor ons bij uitstek geschikt, zowel gezien de geboden functionaliteit als de koppeling met onze backoffice-systemen, die zijn gebaseerd op Microsoft Dynamics NAV."

Een belangrijke voorwaarde voor de overstap op Microsoft Dynamics CRM is een directe koppeling met het contactcentersysteem Trinicom. Daarvoor heeft SUSA contact opgenomen met het bedrijf CRM Partners, dat gespecialiseerd is in oplossingen op basis van Microsoft Dynamics CRM. Dit bedrijf gaat samen met Trinicom een connector ontwikkelen die deze koppeling mogelijk zal maken en draagt zorg voor de gehele projectimplementatie.

"Het koppelen van Microsoft Dynamics CRM met een toonaangevende contactcenteroplossing als Trinicom ligt voor de hand", zegt Emiel Putman, managing partner van CRM Partners. "De oplossing die daarmee ontstaat, zorgt ervoor dat SUSA en andere klanten effectiever kunnen opereren doordat alle benodigde informatie op een consistente en transparante wijze beschikbaar is binnen de gehele organisatie."

Voor Trinicom biedt de ontwikkeling van een connector met Microsoft Dynamics CRM nieuwe kansen in Europa. "Het gebruik van Microsoft Dynamics CRM groeit snel binnen Europa en met een directe koppeling met Trinicom kunnen we een nieuwe groep klanten aanspreken", zegt Wilco Rietberg, directeur van Trinicom. "Het project met SUSA is voor ons dan ook een belangrijke volgende stap en een die we, samen met CRM Partners, vol vertrouwen nemen."

De officiële ondertekening van het contract tussen SUSA, CRM Partners en Trinicom zal plaatsvinden tijdens de Telecommerce Dagen in de Jaarbeurs te Utrecht, op 25 april om 15.00 uur op de Trinicom-stand.

Over SUSA
SUSA Studenten Uitzendbureau is ontstaan in 1947, uit een samenwerking tussen de Universiteit Utrecht en de Utrechtse studentenfederaties. Begonnen als jobfinder voor studenten die als arbeidskracht voor particulieren werkten. Vele jaren later dé professionele bemiddelaar tussen werkzoekende studenten en bedrijven met een flexvraagstuk. SUSA maakt daarbij gebruik van het unieke poolconcept. SUSA heeft vestigingen Amsterdam, Arnhem, Den Bosch, Eindhoven, Leiden, Nijmegen, Utrecht. Tilburg en Wageningen. De ambitie van SUSA is haar groei uit te bouwen, met als streven landelijke dekking in enkele jaren.