Ingezonden persbericht


COOLProfs vergroot gebruiksvriendelijkheid bestelwebsite C1000-winkels

Het door COOLProfs zelf ontwikkelde product StyleAdapter bespaart Schuitema geld en tijd

Roelofarendsveen, 19 april 2006 - De applicatieontwikkelaar COOLProfs heeft de gebruiksvriendelijkheid van de bestelwebsite van Schuitema geoptimaliseerd met het zelf ontwikkelde product StyleAdapter. Het deelproject is binnen planning en budget opgeleverd.

Door middel van een presentatielaag die los van de applicatie staat heeft COOLProfs de gebruiksvriendelijkheid van de bestelwebsite van Schuitema fors verbeterd. Via deze website gaan de C1000-winkels promotieartikelen bestellen. Doordat de presentatielaag onafhankelijk is van de applicatie, hoeven wijzigingen in de lay-out van de website niet in de applicatie doorgevoerd te worden. Zonder StyleAdapter zou er per scherm een halve dag aan ontwikkeltijd besteed moeten worden. "Een tijdrovende bezigheid als je bedenkt dat er op dit moment al zo'n 20 schermen in twee applicaties aangepast moesten worden. Door het uitsparen van deze tijd is een significante kostenbesparing gerealiseerd", aldus Rob Jasper, Support Engineer van Schuitema n.v.. Bovendien is de presentatielaag ruim voor de opleverdatum opgeleverd waardoor de gebruikers van Schuitema uitgebreid hebben kunnen testen.

De C1000 ondernemers bestellen promotieartikelen met een barcode reader vanaf een boekwerk met toekomstige aanbiedingen. Dit boekwerk wordt wekelijks geproduceerd en naar de ondernemers gestuurd. Om tijd en geld te besparen is gekozen om de bewerkelijke procedure van printen en versturen te vervangen door een webapplicatie, gebouwd in AllFusion Gen. Door gebruik te maken van StyleAdapter van COOLProfs kunnen bovendien in de webapplicatie afbeeldingen worden opgenomen die per actie aan te passen zijn. Deze door StypeAdapter geboden functionaliteit is niet standaard in AllFusion Gen beschikbaar. Hiermee kan op eenvoudige wijze aanvullende informatie gegeven worden over producten en acties. Ook adviezen over 'hoe de waar aan te prijzen' zijn nu over te brengen met beeldmateriaal.

"Als je overgaat op een webapplicatie moet die ook de 'look and feel' hebben van een webapplicatie. COOLProfs heeft op een slagvaardige, efficiënte manier de gebruiksvriendelijkheid van de webapplicatie verhoogd en de applicatie een moderne uitstraling gegeven zonder overbodige fratsen. Daarmee wist COOLProfs heel goed het Schuitema motto 'Geen fratsen, dat scheelt' tot uitwerking te brengen", vindt Jasper.

Rob Jasper zal op het seminar "Uw IT projecten op het goede spoor" op 20 april aanstaande, een presentatie houden over het project bij Schuitema. Kijk voor meer informatie op http://www.coolprofs.com/seminar/.

Over COOLProfs

COOLProfs is een toonaangevend consultancybureau voor applicatieontwikkeling met behulp van de AllFusion Gen technologie. COOLProfs onderscheidt zich door een grote kennis en ervaring op het gebied van systeemontwikkeling in het algemeen en van AllFusion Gen in het bijzonder. Op basis van fixed-price, fixed-date en fixed-quality worden bedrijfskritische informatiesystemen gerealiseerd. COOLProfs gebruikt hiervoor een aanpak die volledig op de zakelijke omgeving is afgestemd en die op de gehele levenscyclus van een informatiesysteem toepasbaar is. COOLProfs is Value Added Reseller voor AllFusion products van Computer Associates en van aanvullende producten als CANAM's Report Composer, GuardIEn en Casedok.Tot de vaste klanten van COOLProfs behoren onder andere ING, Nationale Nederlanden, ABN AMRO, UWV, Delta Lloyd, Fortis Bank, Ministerie van Defensie en het Kadaster. Kijk ook op www.COOLProfs.nl

Over Schuitema

Het beursgenoteerde Schuitema is de supermarktorganisatie achter C1000. C1000 is de grootste en snelst groeiende keten van supermarktondernemers in Nederland. Schuitema en C1000 hebben samen één missie: "De consument op een aangename en onderscheidende manier bij de dagelijkse boodschappen helpen geld, tijd en gedoe te besparen." Schuitema volgt de nationale en internationale ontwikkelingen in foodretail op de voet. De ondernemers en supermarktmanagers kennen de plaatselijke marktsituatie en zorgen voor de lokale vertaalslag van de C1000-formule. Zo vullen Schuitema en C1000 elkaar aan. De samenwerking, of liever gezegd de wisselwerking, tussen Schuitema en de ondernemers/bedrijfsleiders, dát is de drijvende kracht achter het succes van C1000.