Ingezonden persbericht


Persbericht

Geschikt voor directe publicatie
18 april 2006

Champagnedoop tijdens charitatieve kunstveiling

Een maand na de geboorte van de damesglossy Salomé is het tijd voor haar doop. Een doop passend bij de pijlers van Salomé: The Business, The Cash, The Looks, The Arts en The Good Life - een champagnedoop. Dit officiële Salomé lanceringsfeest vindt plaats op 19 april, vanaf 18.30 uur in Hotel Arena te Amsterdam.

Tijdens de champagnedoop zal niet alleen het luxe leven vertegenwoordigd zijn: er is ook aandacht voor kunst. Kinderfonds Childright houdt in de naastgelegen zaal een kunstveiling getiteld Art for Dreams ten behoeve van de hulpbehoevende kinderen in Ghana. Salomé steunt de doelstellingen van Childright en draagt daar aan bij in de vorm van een structurele samenwerking.

Tijdens Art for Deams worden 74 kunstwerken van gerenommeerde kunstenaars, ontwerpers, fotografen en bekende Nederlanders geveild door veilingmeester Jop Ubbens, werkzaam bij Christie's Amsterdam. De presentatie is in handen van Miriam Rossewij.

Zo'n 50 kunstenaars, ontwerpers en fotografen, waaronder Ans Markus, Anton Heijboer, Sam Drukker, Carel Willink, Bertien van Manen, Peter Klashorst en Vincente Lopez stellen een stuk uit hun collectie beschikbaar voor de veiling. Een bijzonder kunstwerk is het portret van Gerard Reve, geschilderd door Peter Donkersloot en is gesigneerd door Gerard Reve zelf.

Niet alleen kunstenaars stellen hun werk ter beschikking, ook 24 bekende Nederlanders - onder wie Viola Holt, Jørgen Raymann, Katja Schuurman, Patrick Kluivert, Marion Bloem, Eric Bouwman en de gehele crew van Onderweg Naar Morgen - hebben speciaal voor deze veiling een kunstwerk gemaakt. Do verzorgt een live optreden op een door Herman Brood beschilderde vleugel. Ook deze vleugel wordt geveild.

Via Salomés website www.luxeforlife.nl hebben -lezers reeds kunnen bieden op het schilderij 'Double Luck Blossoms...' van kunstenares Mariska Meijers. Dit schilderij zal tijdens de champagnedoop feestelijk worden overhandigd aan de lezer die het hoogste bod heeft uitgebracht. De opbrengst zal eveneens ten goede komen aan een van de drie huidige projecten van ChildRight; het Nobelprijswinnaars fonds dat vecht tegen de exploitatie van kinderen en Stichting Ghanasi.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Heisa Public Relations: Contactpersonen Heidi Kuiper: (06) 558 27 628 en Saskia Laurijsen (06) 510 46 519.

Salomé is een twee-maandelijkse uitgave voor sterke, selfmade vrouwen die meer willen weten over zaken, geld, kunst, genieten en schoonheid: de vijf pijlers van Salome. Deze glossy vertelt de lezeressen over zaken doen, beleggingen en geeft onder meer achtergrondinformatie over beeldende kunst. Stoere onderwerpen, met andere woorden, die op een vrouwelijke manier worden behandeld - niet saai en zeker niet al te serieus.


---- --