Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Promotiecampagne warme bakker start medio mei
18-04-2006
Radiospots op de populairste zenders, nieuwspaginaâs in lokale
weekbladen, nieuw winkelmateriaal en maximaal inhaken op de Week van
het Brood. Zo ziet de promotiecampagne âVolg je neus naar de warme
bakkerâ van de Commissie Detailhandel Brood & Banket van het HBD/HBA
er in 2006 uit. De eerste campagneperiode start op 15 mei. De campagne
is bedoeld om consumenten, met name de boodschappers van 20-34 jaar,
te stimuleren brood en banket bij de ambachtelijke brood- en
banketbakker te kopen. In de campagne-uitingen is veel aandacht voor
lekker ovenvers, gezond, kwaliteit en service.
Focus op radio en lokale weekbladen
De campagne is opgehangen aan 3 eetmomenten: feest (mei), lunch
(september) en ontbijt (oktober). In elke campagneperiode worden
radiospots uitgezonden via de drie populairste en best beluisterde
radiozenders in de doelgroep: Radio 538, 3FM en Sky Radio. Bovendien
wordt in elke campagneperiode een opgemaakte redactionele pagina
aangeboden aan de lokale weekbladen met tips en wetenswaardigheden
over de warme bakker en het bakkersambacht. De website
www.warmebakkers.nl ondersteunt de campagne.
Ruik, proef en geniet
Met de vlaggenlijn âRuik, proef en genietâ wordt de campagne zichtbaar
gemaakt in de winkels. Voor banketbakkers is een eigen vlaggenlijn
beschikbaar. Voor de eerste campagneperiode in mei is speciaal voor de
kinderen van klanten een feestelijke puzzel gemaakt rondom de slogan
âVolg je neus naar de warme bakkerâ. De bekende
kinderboekenillustrator Anet van de Vorst heeft de illustratie
gemaakt. In de derde week van april ontvangen de ambachtelijke brood-
en banketbakkers een campagnemailing met een bestelkaart voor een
gratis actiepakket met puzzels, poster en de vlaggenlijn.
Ontbijttest van de warme bakker
Van 30 oktober - 4 november wordt de Week van het Brood gehouden met
als thema ontbijt. In deze week worden bakkers ondersteund bij de
organisatie van diverse publieksactiviteiten. De commissie
organiseert in deze week een landelijke wedstrijd âDoe de ontbijttest
van de warme bakkerâ, waarmee mooie prijzen zijn te winnen.