Ingezonden persbericht
Persbericht
Teradata maakt efficiënte RFID integratie bij METRO mogelijk
Datawarehouse technologie ondersteunt Europa's derde retailer bij de invoering en het gebruik van RFID
Amsterdam Zuidoost, 18 april 2005 - De METRO Group, een van de grootste retail-bedrijven ter wereld, breidt het gebruik uit van RFID als onderdeel van haar value chain management. In dit veld spelen gesynchroniseerde verwerking en analyse van routine data een belangrijke rol. De datawarehouse-technologie van Teradata dient als een basiscomponent voor RFID-toepassingen. De analytische applicaties van Teradata hebben gedurende de afgelopen acht jaar een bijdrage geleverd aan het succes van de METRO Group.
METRO, Europa's op twee na grootste supermarktketen, gebruikt RFID om artikelen digitaal te identificeren, te lokaliseren en te inventariseren. Dit verlaagt op een effectieve manier de logistieke kosten op alle punten van de distributieketen. Producenten kunnen productie en transport precies plannen en METRO heeft op elk moment het totaalbeeld van de onderhanden voorraden. RFID maakt een doorlopende inventarisatie mogelijk van de artikelen in de magazijnen en op de schappen. Nieuwe voorraad kan worden besteld op basis van precieze en actuele informatie.
Om te waarborgen dat de data die via RFID wordt uitgewisseld bruikbaar zijn voor analysedoeleinden, moeten de gegevens in near teal-time beschikbaar komen in het analysesysteem. Teradata's schaalbare datawarehouse-oplossing biedt de ideale condities.
Het datawarehouse van de METRO Group is uitgegroeid van 20 tot 139 terabyte en is daarmee de grootste van de Europese retail sector. De METRO Group geeft groeiende aantallen leveranciers toegang tot haar datawarehouse om het supply chain management te optimaliseren. Dit stelt producenten in staat om hun voorraadpositie en verkoopgegevens te volgen in zelf gekozen tijdintervallen. Door de RFID-informatie te gebruiken kunnen leveranciers METRO'S magazijnen controleren om te zien of er voldoende artikelen op voorraad zijn. Transparantere voorraadbewegingen hepen ook verlies tijdens transport te voorkomen en product recalls te vergemakkelijken.
Deze samenwerking met METRO stelt productenten en leveranciers bovendien in staat sales prognoses op te stellen, bestellingen te plannen en zelfs het effect van advertentiecampagnes te volgen. Leveranciers van de METRO Group, waaronder Dr.Oetker, Henkel, Birkel en Campbell's, gebruiken het datawarehouse al intensief. Middelgrote bedrijven zonder grote IT-afdelingen tonen ook grote belangstelling voor Teradata's datawarehouse-toepassing.
De METRO Group heeft in Neuss (Duitsland) een eigen trainingcentrum en test lab ingericht, het zogeheten RFID Innovation Center, ter ondersteuning van RFID integratie door leveranciers.
De volgende stap is de integratie van het METRO datawarehouse met METRO Link, het portal voor leveranciers. Dit maakt geïntegreerde toegang mogelijk tot verschillende typen data uit diverse processen en systemen.
Over METRO Group
METRO Group is een van de belangrijkste internationale detailhandelsbedrijven. In 2005 bereikte de groep volgens voorlopige cijfers een omzet van ¤ 55,7 miljard. Het bedrijf heeft ongeveer 250.000 werknemers en telt meer dan 2.100 winkels in dertig landen. De METRO Group omvat ketens die onafhankelijk in de markt staan: Metro/Makro Cash & Carry - wereldwijd marktleider in cash & carry groothandel - Real hypermarkets, Extra supermarkets, Media Markt en Saturn - Europees marktleider in centra voor consumentenelektronica - en Galeria Kaufhof warenhuizen. Kijk voor meer informatie op www.metrogroup.de.
Over Teradata
Teradata (www.teradata.com), een divisie van NCR Corporation, is wereldwijd de toonaangevende leverancier van datawarehousing oplossingen en bijbehorende analytische technologie en diensten. Bedrijven over de hele wereld vertrouwen op Teradata's bekroonde oplossingen om één enkel, integraal beeld van hun business te krijgen voor efficiëntere klantenrelaties, een grotere winstgevendheid en betere bedrijfsbeslissingen.
Over NCR Corporation
NCR Corporation (NYSE : NCR) is een van de leidende technologiebedrijven in de wereld. De onderneming helpt andere bedrijven om de relatie met hun klanten te optimaliseren. NCR's Teradata® data warehouses, ATM-machines, selfservice-oplossingen en IT Services voorzien in Relationship Technology(TM) die de waarde van de klanteninteracties vergroot en de concurrentiepositie versterkt. NCR (www.ncr.com) heeft zijn hoofdkwartier in Ohio en telt ongeveer 28.200 medewerkers.
# # #
NCR and Teradata are trademarks or registered trademarks of NCR Corporation in the United States and other countries.
Ingezonden persbericht