Ingezonden persbericht


Paul Nouwen nieuwe voorzitter 'digitale NEE/JA sticker' Stichting Infofilter

Den Haag, 18 april 2006 - Mr. Paul Nouwen wordt op 16 mei aanstaande benoemd tot nieuwe voorzitter van de Stichting Infofilter. Via de 'digitale NEE/JA sticker' infofilter.nl kan de consument zelf bepalen of hij of zij zich wil laten blokkeren tegen ongevraagde reclame, commerciële aanbiedingen en telefonisch marktonderzoek.

Stichting Infofilter vertegenwoordigt al ruim 650 Nederlandse bedrijven en goede doelen die samen meer dan 85% van de directe reclame of commerciële informatie in Nederland verzorgen.

Paul Nouwen: "Iedere vorm van afzet van een product of dienst gedijt het best als een consument daar ook prijs op stelt. Infofilter stelt consumenten zelf in staat welke commerciële aanbiedingen ze wel of niet willen ontvangen. Hiermee voorkom je niet alleen te hoge kosten van het bedrijfsleven doordat ze consumenten benaderen die niet geïnteresseerd zijn, maar leg je de keuze bij de consument zelf."

Nouwen volgt Mr. Alexander Singewald op die sinds 2002 voorzitter van Stichting Infofilter was. Naast Paul Nouwen bestaat het bestuur uit Wijnand Jongen (namens Thuiswinkel.org), Hans Schamhart (Werkgeversorganisatie Call Centers), Jetse Sprey (Dutch Dialogue Marketing Association) en Wim van Slooten (MarktOnderzoekAssociatie). De dagelijkse leiding van Infofilter is in handen van Peter van Buijtene.

"Alexander Singewald heeft de afgelopen jaren een belangrijke bijdrage geleverd aan de groei van Infofilter. Met name heeft hij de basis gelegd voor een laagdrempelige toegang voor zowel consument als bedrijfsleven bij het gebruik van en omgang van de blokkaderegisters. Met Paul Nouwen krijgen we een voorzitter die zowel de wegen in het bedrijfsleven als in de politiek goed kent", aldus Peter van Buijtene, directeur van Stichting Infofilter.

Over Stichting Infofilter
Via Infofilter kan de consument zelf bepalen of hij zich kosteloos wil laten blokkeren tegen ongevraagde reclame of commerciële aanbiedingen van bedrijven en goede doelen per telefoon, post en tegen onaangekondigd telefonisch marktonderzoek. In 3 stappen is een consument voor 5 jaar geblokkeerd bij alle bedrijven die bij Infofilter zijn aangesloten. Deze bedrijven en goede doelen verzorgen samen meer dan 80% van de directe reclame of commerciële informatie in Nederland. Daarnaast biedt Infofilter nabestaanden de mogelijkheid om overledenen te registreren in het Infofilter Overledenen bestand.