Ingezonden persbericht


Persbericht

Europese hulp bij pech onderweg met software Map&Guide

Breukelen, 18 april 2006

ACTA SA, de centrale organisatie van de grootste Europese autohulpdiensten in Lyon, organiseert voor de Duitse partner ADAC, de ANWB en de Engelse AA gezamenlijke dienstverlening rondom reizen, verkeer en mobiliteit met behulp Map&Guide software. De individuele hulpdiensten voeren onder de ACTA-vlag tevens een eigen alarmcentrale om Europese automobilisten zo snel mogelijk hulp te kunnen bieden. Daarbij wordt tevens gebruik gemaakt van software van Map&Guide.

ACTA beschikt over een grote databank met duizenden serviceorganisaties in heel Europa, zoals sleep- en hulpdiensten, garages, werkplaatsen, autoverhuurbedrijven, ziekenhuizen, hotels en taxibedrijven. De adresgegevens van deze organisaties worden centraal bijgehouden en zijn via geocodering met Map&Guide op digitale kaarten te lokaliseren. De wegenwachtorganisaties ADAC, ANWB en AA maken gebruik van deze uitgebreide databank, nu zij zich onder het ACTA-dak in Lyon hebben verenigd. De afzonderlijke organisaties werken tevens met Map&Guide.

De Britse AA (Automobile Association) start de vakantieperiode 2006 met 60 nieuwe licenties van map&guide call center met de allernieuwste Europese en Franse stedenkaarten. Met map&guide call center is het mogelijk om adressen en posities te visualiseren, afstanden en reistijden te berekenen en informatie over de omgeving en de dichtstbijzijnde servicepunten te geven. Deze informatie is met slechts één druk op de knop beschikbaar voor een callcentermedewerker en van essentieel belang om vakkundige informatie te geven bij een alarmoproep.

Belangrijke technische voorwaarden zijn een straten- en huisnummernauwkeurige routingsoftware, zorgvuldig gedigitaliseerd kaartmateriaal en een dynamische verbinding met interne databanken. De belangrijke zoekfunctie naar dichtstbijzijnde adressen voor hulpdiensten, ziekenhuizen en autoverhuurbedrijven is verbeterd en functioneert nog effectiever en preciezer doordat rekening wordt gehouden met het aantal kilometers, de tijd en provinciale indelingen.


---

Noot voor de pers
Voor meer informatie over Map&Guide en de producten kunt u contact opnemen met Jacqueline Haarman van Wisse Kommunikatie, telefoon 026-443 1523 of per e-mail jacqueline.haarman@wisse-worldcom.nl. Heeft u interesse in fotomateriaal, een interview, informatie over map&guide producten, of heeft u interesse om een product te testen, neemt u dan contact met mij op.

Over Map&Guide
MAP&GUIDE GmbH uit Karlsruhe is één van de toonaangevende Europese aanbieders van mapping en routing software. De professionele routeplanner map&guide heeft in Duitsland en de Benelux meer dan 50.000 zakelijke gebruikers. Het portfolio van MAP&GUIDE omvat standaard producten voor routeplanning, dealerzoeksystemen op internet, ASP-diensten, componenten, die in applicaties van derden geïntegreerd kunnen worden, en geografische informatiesysteem voor mobiele toepassingen als notebooks, PDA's en smartphones.

Map&Guide is een volledige dochteronderneming van het Duitse PTV AG. De technologie van Map&Guide wordt in de sector logistiek en transport al veel gebruikt. Zowel de logistieke programma's Intertour en Interload als de TLNplanner, die samen met de brancheorganisaties Transport en Logistiek Nederland (TLN) en Zeecontainervervoerders (VZV) ontwikkeld is en die door PTV-Ordis op de markt gebracht worden, zijn vrijwel volledig met Map&Guide-technologie ontwikkeld.