Ingezonden persbericht
Persbericht
Nieuw: Shopgirl.nl - There's a Shopgirl in every woman!
~ newrulez lanceert shoppingsite voor jonge vrouwen ~
Amsterdam, 18 april 2006 - Vandaag lanceert newrulez http://www.shopgirl.nl een inspirerende en stijlvolle online shopping-omgeving voor jonge vrouwen. Shopgirl biedt alles wat een vrouw nodig heeft om goed voorbereid de stad in of het net op te gaan. Op het shoppingblog informeren echte shop'aholics de bezoekers over 'must-haves', ervaringen en de laatste mode. Bezoekers delen hun eigen ervaringen via hun eigen profiel en het forum en natuurlijk staat de site vol met de beste fashionlinks en de leukste online shops. 'There's a shopgirl in every woman'.
Daar moet ik zijn!
De site Shopgirl is gebaseerd op het weblog concept. Niki Smit, hoofdredacteur: 'Weblogs winnen razendsnel aan populariteit, maar de meeste bestaande blogs spreken vooral mannen aan. Voor vrouwen schieten weliswaar de damesbladen als paddestoelen uit de grond, online zijn er maar weinig websites te vinden die vrouwen werkelijk inspireren. Winkelen en fashion zijn een grote passie voor veel vrouwen. Met Shopgirl bieden we vrouwen dus een omgeving waarvan ze onmiddellijk denken: -Daar moet ik zijn! -. We verwachten dat Shopgirl voor vrouwen de plek in kan nemen die nieuwssites en andere weblogs bij mannen hebben: Even een snelle update tijdens je koffiebreak of je 4-uur dip.'
De bloggers van Shopgirl zijn stylisten die dagelijks professioneel shoppen. Tijdens het winkelen maken zij foto's van 'best buys' en plaatsen dit direct op Shopgirl. Daarnaast doen zij verslag van fashionshows, zoals Judith Osborn, Chanel en Alexander McQueen. Ook de leden van Shopgirl hebben een belangrijke rol. Op het forum geven zij de beste shoptips uit hun eigen regio.
Fashion en internet
Op internet zijn voornamelijk 'Ebay shoppen', uitwisselen van ervaringen (de beste koopjes e.d.) en trends populair. Deze ingrediënten vormen de basis voor Shopgirl. Daarnaast kunnen de Shopgirls zelf een profiel aanmaken waar zij binnenkort foto's van outfits en aankopen kunnen plaatsen om middels het sociale aspect de ervaring compleet te maken.
Ebay shoppen
Shopgirl werkt voor het populaire 'Ebay shoppen' samen met eBay. Middels een zoekmachine ziet Shopgirl welke merken wereldwijd hot zijn. Wereldwijd worden weblogs doorzocht om zo te bepalen over welke merken het meest gesproken wordt. De meest populaire merken zijn terug te vinden op Shopgirl en daarbij worden onmiddellijk 'best buys' van Ebay gepresenteerd.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Voor vragen over Shopgirl kunt u contact opnemen met:
Niki Smit - Hoofdredacteur
N.smit@newrulez.nl
020 8404500
Voor vragen over newrulez kunt u contact opnemen met:
Toon Branbergen
t.branbergen@newrulez.nl
020 8404500
Over newrulez
Shopgirl is een initiatief van newrulez, dochter van de ilse media groep. Het huidige portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, Cu2.nl, Jouwdier.nl, Startpaginakids.nl, Startgames.nl, Startspelletje.nl, Startfun.nl en onderzoeksbureau newrulez research en marketing. Daarnaast heeft newrulez een commercieel partnership met Kidsplanet.nl en de Sanoma jongeren sites. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet. De komende paar jaar zal newrulez succesvolle mediamerken en concepten ontwikkelen en onderhouden, die gericht zijn op de doelgroep jongeren van 4 tot 29 jaar.
Voor meer informatie over newrulez kun je terecht op http://www.newrulez.nl
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com