( BW)(FL-OFFICE-DEPOT)(ODP) Office Depot benoemt Yalmaz Siddiqui tot
adviseur milieustrategie; positie bestemd om de mondiale prestaties
van het bedrijf op milieugebied verder te verbeteren
Bedrijfsredacteuren/Schrijvers over milieu/Schrijvers over retail
DELRAY BEACH, Fla.--(BUSINESS WIRE)--17 april 2006--Office Depot
(NYSE:ODP), een vooraanstaand wereldwijd leverancier van
kantoorproducten en -diensten, heeft vandaag de benoeming aangekondigd
van Yalmaz Siddiqui als adviseur milieustrategie. Hij zal rapporteren
aan Stephen Sauls, Vice President of Corporate Relations.
Siddiqui zal verantwoordelijk zijn voor de verdere ontwikkeling
van de milieustrategie van Office Depot en voor de integratie van haar
uitgebreide milieu-initiatieven in de organisatie. Office Depot's
brancheleidende milieuprogramma's betreffen alle delen van het bedrijf
- van de toeleveringsketen tot interne activiteiten, tot bedrijven- en
consumentenmarkten.
Siddiqui's taak zal inhouden het verbeteren van het begrip van
milieuzaken en -mogelijkheden onder leveranciers, klanten en gelieerde
bedrijven. Hij zal een rol spelen bij de verbetering van de
milieuprestaties van Office Depot en de belanghebbenden bij het
bedrijf.
"Yalmaz's taak bij Office Depot versterkt ons commitment aan
uitstekende milieuprestaties," aldus Steve Odland, Chairman en CEO van
Office Depot. "Hij komt bij ons met een zeer marktgerichte mening over
milieuzaken en zal ons helpen bij het leveren van het meest
uitgebreide en klantgerichte milieuprogramma in de
kantoorproductenbranche."
Odland merkte ook op dat Siddiqui nu de leiding zal krijgen over
Office Depot's vijfjaren $2,2 miljoen Forest & Biodiversity
Conservation Alliance die bezig is met het ontwikkelen van cruciale
informatie, normen en gereedschap voor mondiaal woud- en
biodiversiteitsbehoud. De Alliance is Office Depot's samenwerking met
NatureServe, Conservation International en The Nature Conservancy,
drie van de meest gerespecteerde onderzoekgeleide behoudorganisaties
ter wereld.
"Office Depot's steun voor de Alliance is slechts één voorbeeld
van het sterk committent van het bedrijf bij het milieu," aldus
Siddiqui. "Ik ben er trots op dat ik verbonden ben aan een organisatie
die niet alleen in het verleden aan de weg heeft getimmerd maar
innovatieve milieuoplossingen blijft leveren voor klanten en andere
belanghebbenden."
Vóór zijn overstap naar Office Depot werkte Siddiqui bij IBM
Business Consulting in Toronto als Senior Consultant in Customer
Relationship Management. Ook schreef hij de eerste wereldwijde studie
naar het milieuvriendelijk aankopen van hout en papierproducten.
Voordat hij bij IBM kwam, was Siddiqui management consultant bij
PricewaterhouseCoopers, waar hij zich vooral bezighield met de hout-,
papier- en verpakkingsindustrie.
Hij heeft een Master's Degree in Milieu & Ontwikkeling van
Cambridge University in Engeland en een Bachelor of Commerce Degree in
Marketing & International Business van McGill University in Canada.
Office Depot en het milieu
Office Depot's milieustrategie is gericht op het leveren van
duurzame waarde aan onze belanghebbenden via transparantie,
verantwoordelijkheid en responsiviteit. De belangrijkste initiatieven
zijn gericht op duurzaam woudbeheer, recycling, energie-efficiënte en
groeiende markten voor groene producten. In 2005 gaf het bedrijf haar
tweede Green Book catalogus van milieuvriendelijke producten uit. Dit
is de eerste kantoorartikelencatalogus die gedrukt is op elementair
chloorvrij, 100 procent na gebruik gerecycled papier.
Als erkenning van haar leiderschap op milieugebied kreeg Office
Depot de "Outstanding Retailer" Award van de International Council of
Shopping Centers en Environmental Protection Agency alsmede de
European Office Products "Environmental Responsibility" Award.
Bovendien werd het bedrijf opnieuw in de FTSE4Good Index, waarin de
praktijken van bedrijven worden beoordeeld op sociaal
verantwoordelijke investeringsprincipes.
Over Office Depot
Met een jaarlijkse omzet van meer dan $14 miljard levert Office
Depot meer kantoorartikelen en diensten aan meer klanten in meer
landen dan elk ander bedrijf. Office Depot werd opgericht in 1986 en
heeft haar hoofdvestiging te Delray Beach, Florida. Office Depot doet
zaken in 22 landen en heeft wereldwijd 47.000 mensen in dienst. Het
bedrijf werkt onder de merknamen Office Depot®, Viking Office
Products® en Viking Direct®.
Office Depot is marktleider in elk distributiekanaal - van retail
en contractlevering tot catalogi en e-commerce. Met meer dan $3,8
miljard aan verkopen is het bedrijf een van de grootste e-commerce
retailbedrijven. Per 31 december 2005 had Office Depot 1047
retailbedrijven in Noord-Amerika. Internationaal heeft het bedrijf
eigen zaken in 14 landen en exploiteert het retailbedrijven onder
joint venture en licentieregelingen in nog zes andere landen.
De gewone aandelen van het bedrijf worden verhandeld op de New
York Stock Exchange onder het symbool ODP en het bedrijf is opgenomen
in de S&P 500 Index.
Aanvullende persinformatie vindt u op:
http://mediarelations.officedepot.com. Radiokwaliteit B-Roll/Video
(digitaal of tape) is beschikbaar op
www.thenewsmarket.com/officedepot. Registratie en video zijn kosteloos
voor de media.
--30--GAA/mi*
CONTACT: Office Depot, Delray Beach
Brian Levine, 561/438-2895
Brian.Levine@officedepot.com