Record groei Zoom.in maart 2006

AMSTERDAM, 20060413 -- Afgelopen maand heeft Zoom.in het record aantal kijkers per maand genoteerd. In maart werd met 3.781.491 kijkers het oude record van 3.576.991 uit januari 2006 gebroken.


Tekenend hierbij is de ontwikkeling dat adverteerders als Vodafone, Heineken, D-Reizen en Canon streaming commercials definitief in hun mediaplannen opgenomen hebben. Zoom.in wordt als volwassen branding medium gezien om efficiënt en effectief te adverteren. Die efficiëntie blijkt mede uit de gemiddelde doorclick ratio's die gehaald worden. Deze zijn vaak 10 tot 15 keer beter dan de ratio's die op bannering gehaald worden.

De verwachting is dat de groei sterk door zal zetten met een stijging tijdens de WK periode naar zo'n 7 miljoen kijkers. Tijdens het WK Voetbal 2006 heeft Zoom.in een breed voetbal aanbod van de eigen redactieploegen die rechtstreeks uit Duitsland verslag zullen doen van de hoogtepunten. Dagelijks zullen interviews, verslagen en impressies in het Zoom.in netwerk te zien zijn. Daarnaast trekt het entertainment aanbod steeds meer kijkers. Dagelijks is hier nieuws te zien over bekende Nederlandse en buitenlandse sterren.

Zoom.in distribueert het videonieuws via bijna 60 vooraanstaande websites in Nederland, waaronder De Telegraaf, Voetbal International, Versatel, Chello, Elsevier en Nu.nl. Daarbij levert Zoom.in videonieuws via UMTS van alle grote telecom bedrijven.