Foreign Media Group lanceert Cross Media Award

Foreign media group

Foreign Media Group lanceert vandaag, tijdens de opening van haar crossmediaal uitgeefhuis in pakhuis Australië aan het IJ in Amsterdam, de Cross Media Award. De Cross Media Award is een nieuw subsidiefonds voor crossmediale uitgeefprojecten.

In het najaar van 2006 worden zowel debutanten als gevestigde namen uit de wereld van woord, beeld en geluid uitgenodigd om mee te dingen naar een fonds van 1 miljoen euro voor het winnende crossmediale uitgeefproject.

Inzendingen voor de Cross Media Award moeten voldoen aan drie hoofdcriteria: het uitgeefproject kent een maximaal productiebudget van het fondsbedrag van 1 miljoen euro, in het uitgeefproject zijn minimaal vier mediaplatformen verwerkt en het uitgeefproject moet geschikt zijn voor internationale exploitatie.

In september 2006 worden de exacte spelregels gepubliceerd. In het voorjaar van 2007 wordt de winnaar van de Cross Media Award bekendgemaakt.
De winnaar zal zijn winnende project gerealiseerd zien worden door de zestien uitgeverijen van Foreign Media Group.

De jury van de Cross Media Award zal op 1 juni aanstaande bekend worden gemaakt. De jury zal bestaan uit vakmensen die werkzaam zijn in de mediawereld.

Foreign Media Group is een internationaal opererende uitgeversgroep in verschillende velden van de media. Met zestien uitgeverijen met elk een eigen expertise heeft Foreign Media Group een unieke positie op de markt. Lezen, kijken, gamen en luisteren, in alle mogelijke genres, van klassiek tot eigentijds en gericht op zowel kinderen als volwassenen . Foreign Media Group richt zich op een breed scala van mediaproducten.

Vanavond opent Foreign Media Group haar nieuwe pand in Amsterdam, de huisvesting van de boekuitgeverijen, tijdschriftenuitgeverij en muziekuitgeverijen. Foreign Media Group is verder gevestigd in Hilversum (Bridge Entertainment Group) en in Drachten (Pink Records). Het hoofdkantoor is gevestigd in Leeuwarden. Foreign Media Group heeft buitenlandse vestigingen in België, Scandinavië, Duitsland, Turkije en de Verenigde Staten.

De uitgaven van Foreign Media Group bestaan uit muziek-cd.s, boeken, luisterboeken, tijdschriften, speelfilms, dvd.s, documentaires, games en cd-roms. In de uitgeefvisie wordt ingespeeld op de verschillende mediaproducten en combinaties die hierin mogelijk zijn. Foreign Media Group stelt zich ten doel zo diep mogelijk in creativiteit en rechten te investeren en platformonafhankelijk uit te geven.

Meer informatie wordt bekendgemaakt op 1 juni 2006

Foreign Media Group