Foreign Media Group lanceert Cross Media Award
Foreign media group
Foreign Media Group lanceert vandaag, tijdens de opening van haar crossmediaal uitgeefhuis
in pakhuis Australië aan het IJ in Amsterdam, de Cross Media Award. De Cross Media
Award is een nieuw subsidiefonds voor crossmediale uitgeefprojecten.
In het najaar van 2006 worden zowel debutanten als gevestigde namen uit de wereld van
woord, beeld en geluid uitgenodigd om mee te dingen naar een fonds van 1 miljoen euro
voor het winnende crossmediale uitgeefproject.
Inzendingen voor de Cross Media Award moeten voldoen aan drie hoofdcriteria: het
uitgeefproject kent een maximaal productiebudget van het fondsbedrag van 1 miljoen euro,
in het uitgeefproject zijn minimaal vier mediaplatformen verwerkt en het uitgeefproject
moet geschikt zijn voor internationale exploitatie.
In september 2006 worden de exacte spelregels gepubliceerd. In het voorjaar van 2007 wordt
de winnaar van de Cross Media Award bekendgemaakt.
De winnaar zal zijn winnende project gerealiseerd zien worden door de zestien uitgeverijen
van Foreign Media Group.
De jury van de Cross Media Award zal op 1 juni aanstaande bekend worden gemaakt. De jury
zal bestaan uit vakmensen die werkzaam zijn in de mediawereld.
Foreign Media Group is een internationaal opererende uitgeversgroep in verschillende
velden van de media. Met zestien uitgeverijen met elk een eigen expertise heeft Foreign
Media Group een unieke positie op de markt. Lezen, kijken, gamen en luisteren, in alle
mogelijke genres, van klassiek tot eigentijds en gericht op zowel kinderen als
volwassenen . Foreign Media Group richt zich op een breed scala van mediaproducten.
Vanavond opent Foreign Media Group haar nieuwe pand in Amsterdam, de huisvesting van de
boekuitgeverijen, tijdschriftenuitgeverij en muziekuitgeverijen. Foreign Media Group is
verder gevestigd in Hilversum (Bridge Entertainment Group) en in Drachten (Pink Records).
Het hoofdkantoor is gevestigd in Leeuwarden. Foreign Media Group heeft buitenlandse
vestigingen in België, Scandinavië, Duitsland, Turkije en de Verenigde Staten.
De uitgaven van Foreign Media Group bestaan uit muziek-cd.s, boeken, luisterboeken,
tijdschriften, speelfilms, dvd.s, documentaires, games en cd-roms. In de uitgeefvisie
wordt ingespeeld op de verschillende mediaproducten en combinaties die hierin mogelijk
zijn. Foreign Media Group stelt zich ten doel zo diep mogelijk in creativiteit en rechten
te investeren en platformonafhankelijk uit te geven.
Meer informatie wordt bekendgemaakt op 1 juni 2006
Foreign Media Group