PERSBERICHT
Utrecht, 11 april 2006
Uitreiking woensdag 12 april 16:45 uur WTC Rotterdam
Re-Connect Retail Award 2006 naar Praxis, WE of Expert
Op woensdag 12 april vindt voor de vijftiende keer het jaarlijkse retailcongres 'What's going on in Retailing?!' plaats. Hoogtepunt van het congres is de uitreiking van de Re-Connect Retail Award. Deze prijs wordt toegekend aan de retailer die er volgens de consument het beste in is geslaagd opnieuw aansluiting te vinden bij klanten. Vorig jaar was Albert Heijn de winnaar. Dit jaar zijn de genomineerden: bouwmarktketen Praxis, fashion retailer WE en de keten voor home-elektronica Expert. De basis voor de Re-Connect Retail Award vormt het onderzoek Trends in Retail uitgevoerd door TNS NIPO, in opdracht van Capgemini. Het volledige rapport wordt volgende maand gepubliceerd.
Onderzocht is welke retailer het beste aansluit bij de consument qua sfeer, instore media, innovatief assortiment en nieuwe doelgroepen als jongeren, ouderen en allochtonen. De volgende sectoren zijn in het onderzoek meegenomen: supermarkten, kleding/textiel, consumentenelektronica, telecom, muziek, drogisterij, slijterij, opticiens, doe-het-zelf, tuincentra, warenhuizen en discounters. De Re-Connect Retail Award wordt uitgereikt door Sander van der Laan, directeur Commercie van Albert Heijn.
Volgens Bert Keizer, retailexepert bij Capgemini en initiator van het onderzoek, levert het onderzoek prikkelende inzichten op. Uit het onderzoek blijkt onder meer dat de digitalisering van de zogenoemde screenagers nog harder gaat dan de inhaalslag die de ouderen maken. "De kloof tussen jong en oud wordt dus alleen maar groter." aldus Keizer. Een andere trend volgens Keizer is inspirience, een combinatie van experience en inspiratie.Keizer: "Kopers willen winkelen niet alleen beleven, maar tevens inspiratie opdoen. In bouwmarkten bijvoorbeeld voelen vrouwen zich vaak buitengesloten."
Over Capgemini
Capgemini, een van de meest toonaangevende aanbieders van consulting-, technology- en outsourcing-diensten ter wereld, werkt op een unieke manier samen met zijn klanten. Deze werkwijze noemt Capgemini de "Collaborative Business Experience". Door zich te richten op gezamenlijk succes en het behalen van aantoonbare toegevoegde waarde helpt Capgemini bedrijven bij het ontwikkelen van nieuwe groeistrategieën, het optimaal benutten van de mogelijkheden van technologie, en te groeien als gevolg van een krachtige samenwerking. Capgemini heeft wereldwijd ongeveer 60.000 medewerkers in dienst en realiseerde in 2005 een omzet van 6,95 miljard euro. Meer informatie over afzonderlijke disciplines, vestigingen en onderzoek is te vinden op www.capgemini.com
EINDE PERSBERICHT
Voor meer informatie en aanmeldingen
Capgemini, Lucas Stassen, woordvoerder
Telefoon: 030 689 52 81, Mobiel: 06 417 25 315
E-mail: lucas.stassen@capgemini.com
Cap Gemini Nederland