BedrijfsautoRAI

Eerste Mercedes-Benz Actros met Euro-5 motor voor Jan de Rooy Transporten in Waalwijk

(4/12/2006)
Jan de Rooy Transporten uit Waalwijk schaft eerste Mercedes-Benz Actros 1841 met Euro-5 motor aan. Met deze aankoop wil het transportbedrijf een signaal afgeven voor milieubewust ondernemen. Het familiebedrijf Jan de Rooy Transporten is een internationaal bedrijf dat zich zowel in Nederland als in de omringende Europese landen begeeft. Voor de transportactiviteiten richt de organisatie zich naast Nederland, voornamelijk op België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken en Groot-Brittannië. Het bedrijf is gespecialiseerd in het vervoer van niet-gepalletiseerde stukgoederen zoals winkelinterieurs, interne transportsystemen en non-ferro materialen. De verscheidenheid aan activiteiten vraagt om een divers wagenpark met verschillende voertuigvarianten.

Drie nieuwe Mercedes-Benz trucks
De goede relatie met Rüttchen Waalwijk en de uitstekende service waren doorslaggevend bij de keuze voor de Mercedes-Benz Actros 1841 LS. Het wagenpark van Jan de Rooy Transporten bestaat uit ruim vijftig bedrijfswagens. Het merk Mercedes-Benz is daarin sterk vertegenwoordigd. Naast de Actros zijn recent ook twee nieuwe Axor trucks, type 1823 en 1824 L, aangeschaft. Deze worden voornamelijk voor algemene distributie in eigen land ingezet, terwijl de Actros voornamelijk voor het internationale transport zal worden ingezet.

Milieubewust denken: maatschappelijk verantwoord én kostenvoordeel De aankoop van de Mercedes-Benz Actros 1841 LS BlueTec met Euro-5 motor is in eerste instantie een milieubewuste keuze geweest. Het transportbedrijf draagt het milieu een warm hart toe en is zich altijd bewust geweest van de maatschappelijke functie die zij als internationale onderneming uitdraagt. Daarnaast is een bijkomend voordeel dat de truck ook aanzienlijk kostenvoordeel oplevert. Niet alleen is de Duitse tolheffing een stuk lager, maar zoals de klant zelf ook zegt: âHet concept mag dan duurder zijn, uiteindelijk levert het meer voordeel op. Het onderhoud is goedkoper, er is een aantrekkelijke subsidie op de BlueTec investering én het brandstofverbruik is een stuk lager. Daarnaast begint een beter milieu bij jezelf en daarvan zijn wij ons de laatste tijd eens te meer bewust!â

Meer gemak bij zowel internationaal als nationaal transport door speciale oplegger
Bij de bouw van de drieassige oplegger is rekening gehouden met zowel de nationale als internationale inzet, daarvoor heeft hij twee stuurbare assen. Zowel de voor- als de achteras is wendbaar waardoor de oplegger erg gebruiksvriendelijk is op de kleine, smalle wegen. Tenslotte is daardoor de slijtage van de banden ook een stuk lager en de rolweerstand van de combinatie minder.