Eerste Mercedes-Benz Actros met Euro-5 motor voor Jan de Rooy Transporten in
Waalwijk
(4/12/2006)
Jan de Rooy Transporten uit Waalwijk schaft eerste Mercedes-Benz
Actros 1841 met Euro-5 motor aan. Met deze aankoop wil het
transportbedrijf een signaal afgeven voor milieubewust ondernemen.
Het familiebedrijf Jan de Rooy Transporten is een internationaal
bedrijf dat zich zowel in Nederland als in de omringende Europese
landen begeeft. Voor de transportactiviteiten richt de organisatie
zich naast Nederland, voornamelijk op België, Frankrijk, Duitsland,
Denemarken en Groot-Brittannië. Het bedrijf is gespecialiseerd in het
vervoer van niet-gepalletiseerde stukgoederen zoals winkelinterieurs,
interne transportsystemen en non-ferro materialen. De verscheidenheid
aan activiteiten vraagt om een divers wagenpark met verschillende
voertuigvarianten.
Drie nieuwe Mercedes-Benz trucks
De goede relatie met Rüttchen Waalwijk en de uitstekende service
waren doorslaggevend bij de keuze voor de Mercedes-Benz Actros 1841
LS. Het wagenpark van Jan de Rooy Transporten bestaat uit ruim vijftig
bedrijfswagens. Het merk Mercedes-Benz is daarin sterk
vertegenwoordigd. Naast de Actros zijn recent ook twee nieuwe Axor
trucks, type 1823 en 1824 L, aangeschaft. Deze worden voornamelijk
voor algemene distributie in eigen land ingezet, terwijl de Actros
voornamelijk voor het internationale transport zal worden ingezet.
Milieubewust denken: maatschappelijk verantwoord én kostenvoordeel
De aankoop van de Mercedes-Benz Actros 1841 LS BlueTec met Euro-5
motor is in eerste instantie een milieubewuste keuze geweest. Het
transportbedrijf draagt het milieu een warm hart toe en is zich altijd
bewust geweest van de maatschappelijke functie die zij als
internationale onderneming uitdraagt. Daarnaast is een bijkomend
voordeel dat de truck ook aanzienlijk kostenvoordeel oplevert. Niet
alleen is de Duitse tolheffing een stuk lager, maar zoals de klant
zelf ook zegt: âHet concept mag dan duurder zijn, uiteindelijk levert
het meer voordeel op. Het onderhoud is goedkoper, er is een
aantrekkelijke subsidie op de BlueTec investering én het
brandstofverbruik is een stuk lager. Daarnaast begint een beter milieu
bij jezelf en daarvan zijn wij ons de laatste tijd eens te meer
bewust!â
Meer gemak bij zowel internationaal als nationaal transport door
speciale oplegger
Bij de bouw van de drieassige oplegger is rekening gehouden met zowel
de nationale als internationale inzet, daarvoor heeft hij twee
stuurbare assen. Zowel de voor- als de achteras is wendbaar waardoor
de oplegger erg gebruiksvriendelijk is op de kleine, smalle wegen.
Tenslotte is daardoor de slijtage van de banden ook een stuk lager en
de rolweerstand van de combinatie minder.
BedrijfsautoRAI