Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
7 april 2006
1
Stoere prints en uitdagende kreten
Nieuw Nederlands kledingmerk MAV toont ruige zomercollectie
Je zult maar het kind zijn van twee Nederlandse modeontwerpers. Hoe zou het zijn als je ouders jou het doelwit maken van hun creativiteit? Flor en Rintje Lambach kunnen erover meepraten. Hun ouders ontwierpen het nieuwe kinderkledingmerk MAV: ruige streetfashion voor coole jongens én stoere meiden. Vandaag wordt de nieuwe zomercollectie gepresenteerd.
Hippe sweatjacks en shirts met stoere prints, lekker zittende en makkelijk wasbare materialen, uitdagende, humoristische kreten die je aan het lachen maken. het zijn de voornaamste kenmerken van de zomercollectie 2006 van de nieuwe kledinglijn MAV. Vanaf vandaag is de nieuwe collectie verkrijgbaar via de website www.mav.nl en worden er op diverse plaatsen in Nederland ook MAVspraken (kledingparty's) georganiseerd, waar de kleding gepast en gekocht kan worden. 'We zijn best trots dat het merk zo goed door de markt wordt opgepakt', zegt Maarten Lambach, ontwerper en grondlegger van MAV. 'De verkoop via de webshop loopt goed en we verwachten dat door de MAVspraken nog veel meer mensen in Nederland met MAV bekend zullen raken. We zijn dan ook nog op zoek naar meer gastvrouwen en verkoopconsulentes. De nieuwe collectie is in Turkije geproduceerd en dat heeft een zeer hoge kwaliteit en uitstraling opgeleverd. De basis is nu gelegd om uit te groeien naar een trendy merk met allure.
Hun twee zonen Flor en Rintje zijn voor Maarten Lambach en zijn vrouw Ava Schmitt - eveneens ontwerpster en net als Lambach geschoold aan de bekende Koninklijke Academie voor de Schone Kunsten in Antwerpen - de belangrijkste inspiratiebron. 'We merkten dat er voor jongens een groot gebrek is aan sterke en smaakvolle trendy kleding', aldus Lambach. 'Toen hebben we besloten om zelf een kledinglijn te ontwerpen. MAV straalt originaliteit, lef en humor uit. Lets get MAV dus.'
De MAV zomercollectie is er voor kinderen in de leeftijd van plusminus 1 tot 8 jaar. Tot nu toe zijn er alleen sweatjacks en shirts verkrijgbaar, maar de komende wintercollectie wordt uitgebreid met broeken, truien, sjaals, mutsen, rokjes en jurkjes. 'We hebben wel al de maten uitgebreid met 122/128 en 134/140', legt Lambach uit. 'Je zou kunnen zeggen dat het merk met onze kinderen meegroeit.' Die groei ziet hij ook voor de toekomst heel rooskleurig in. 'Onze kinderen vinden het heerlijk om te tekenen en zich te verkleden. Wat dat betreft is onze creativiteit genetisch gewaarborgd.'