Presikhaaf zet zichzelf op de kaart
Campagne brengt vernieuwingen in de wijk onder de aandacht
I n Presikhaaf wil je graag wonen, werken, winkelen en recreëren. Dat
is het motto van de vandaag gestarte campagne Presikhaaf Leeft! Een
grote publieksgerichte actie waarmee de gemeente Arnhem en de
woningcorporaties Vivare en Portaal de vernieuwingen in de Arnhemse
wijk onder de aandacht willen brengen. Via billboards, abris en een
beplakte stadsbus (lijn 20) wordt de bewoners van Arnhem en omgeving
duidelijk gemaakt dat Presikhaaf een facelift ondergaat. De campagne
richt zich op zowel bestaande als potentiële, nieuwe bewoners en wordt
ondersteund door de nieuwe website (www.presikhaaf.info) en de 451431
bytes wijkkrant Presikhaaf Leest!
De komende jaren worden in Presikhaaf volop nieuwe huizen gebouwd en
andere huizen gerenoveerd. Het park Presikhaaf krijgt een facelift en
er komen nieuwe scholen. De wijk is volop in beweging. Toch leeft bij
vele Arnhemmers het idee dat er in Presikhaaf niet veel te beleven
valt. Een echt beeld van de wijk bestaat er niet.
Een saaie middenmoter wordt Presikhaaf genoemd, zo bleek eerder uit
imago-onderzoek van de gemeente. En dat terwijl de wijk veel goeds te
bieden heeft. Presikhaaf is ruim van opzet, kent veel groen, heeft een
winkelcentrum waar je gratis kunt parkeren, diverse scholen en
voorzieningen en straks dus ook een ruime keus aan nieuwe woningen.
Koop- én huurwoningen, appartementen, flats en laagbouw. Een grote
diversiteit aan woningen die ook mensen van buiten de wijk moet
aantrekken, aldus wethouder Sander van Bodegraven.
Presikhaaf, daar mag je trots op zijn!
Om de bekendheid met de aantrekkelijke kanten van Presikhaaf te
vergroten start nu dus de campagne Presikhaaf Leeft! Wethouder Van
Bodegraven: Het is goed dat meer mensen weten wat Presikhaaf te bieden
heeft. Presikhaaf, daar mag je trots op zijn! En dat mag je laten
weten ook, zodat straks - als de eerste nieuwe huizen worden
opgeleverd - de mensen staan te trappelen om in Presikhaaf te gaan
wonen of als het park helemaal is opgeknapt, iedereen er komt
picknicken en spelen.
Als symbolische start van de campagne maakte vandaag een delegatie,
waaronder Sander van Bodegraven, Aart Cooiman, directeur van Portaal
en Rob Jansen, voorzitter Raad van Bestuur van Vivare, een rondrit
door de wijk in de Presikhaafbus . Ook waren bewoners en leden van de
gemeenteraad aanwezig.
Onder het motto Presikhaaf Bouwt! maakten zij vervolgens in het
winkelcentrum Presikhaaf een toren van bouwstenen die gezamenlijk
uiting gaven aan de nieuwe campagne van Presikhaaf.
11 april 2006
Gemeente Arnhem