Ingezonden persbericht


Online koffiemelkfilmpje megasucces voor POSTV

Virale uiting Friesche Vlag koffiemelkcup in drie dagen 45.000 keer bekeken

Hilversum, 11 april 2006 - Dat online reclamespots een groot succes kunnen zijn, blijkt uit de viral commercial die PRODUCTV, de content-afdeling van POSTV (spreek uit: pozitiv) ontwikkelde voor Friesche Vlag koffiemelkcups. Het suggestieve filmpje, waarin de nieuwe Easy Open koffiemelkcup centraal staat, is in drie dagen tijd meer dan 45.000 keer bekeken. Diverse populaire weblogs, waaronder vkmag.nl en Jaggle, en gerenommeerde sites als marketingfacts.nl plaatsten het uiterst humoristische filmpje op hun website. Met als resultaat dat tienduizenden internetters de spot bekeken.

Marjo Vaessen, Marketing Manager Branded Ambient Friesland Foods Western Europe: "Deze virale aanpak is onderdeel van onze gehele PR-strategie: op een afwijkende manier de nieuwe koffiemelkcup onder de aandacht van onze doelgroep brengen. POSTV heeft een uiting ontwikkeld die op hilarische manier laat zien wat we willen vertellen: dat knoeien met koffiemelk tot het verleden behoort met onze nieuwe Easy Open cup. Door dit onderdeel van de PR viraal en triggerend te laten zijn, heeft POSTV een goede 'buzz' gecreëerd, die een enorm online publiek heeft bereikt."

"Viral marketing is een enorme groeimarkt", zegt Guus Verhees van POSTV. "Het aantal internetters stijgt nog steeds en jongeren zijn meer online te vinden dan dat ze tv kijken. Deze verschuiving vraagt om een andere marketingbenadering. Bedrijven moeten buiten de gebaande paden treden. Met PRODUCTV spelen we in op deze trend. We zorgen ervoor dat reclameboodschappen naadloos aansluiten op het mediagebruik en de behoeften van internetters. Op die manier brengen we commercials van onze klanten op de juiste tijd en plaats bij het juiste publiek. Online commercials bijvoorbeeld hebben een ander doel dan commercials voor een Instore TV-netwerk of voor landelijke televisie"

Binnen POSTV is PRODUCTV verantwoordelijk voor strategie, concept, creatie, productie en (media)distributie van content in de ruimste zin des woords. Zo kunnen klanten van POSTV, one-stop-shop voor productie, channel-management, exploitatie en onderzoek van narrowcasting- en Instore TV-projecten, bij deze afdeling terecht voor opvallende en aantrekkelijke online communicatie. Viral marketing is een van de speerpunten van PRODUCTV. Op basis van de juiste ingangen naar diverse mediakanalen en een goed geproduceerde commercial is alles mogelijk. Dit blijkt uit het succes van de viral commercial voor Friesche Vlag. De verwachting is dat de spot binnen enkele weken online circa 100.000 mensen heeft bereikt. Verder wordt de uiting ter ondersteuning van demonstraties in veel Media Markt vestigingen gebruikt, via het Wannahaves Instore TV Channel.

De door POSTV ontwikkelde uiting is onder meer online te bekijken via www.postv.nl.

POSTV
POSTV staat voor Point Of Sale Televisie en is de one-stop-shop voor Instore TV. Het bedrijf verzorgt management, productie en exploitatie van captive audience networks zoals narrowcasting-, instore TV- en aanverwante projecten. Opdrachtgevers kunnen bij POSTV terecht voor volledige trajecten: van concept tot en met productie, distributie en uitzenden van (reclame)boodschappen, en marketingservices, zoals onderzoek en rapportage. Voor de levering en inzet van de beeldschermen en aanverwante apparatuur werkt het bedrijf nauw samen met toonaangevende partners. Binnen POSTV verzorgt PRODUCTV de contentproductie. PRODUCTV is onder andere gespecialiseerd in concept, creatie, productie en (media)distributie van virals.