Gemeente Pekela
Pekela, een prima plek!
De gemeente Pekela telt momenteel ruim 13.350 inwoners en is
gesitueerd in het Noord-Oost Groningse landschap. De gunstige
geografische ligging ten opzichte van Winschoten, Veendam en
Stadskanaal en de Nederlands - Duitse grens en het hoge
voorzieningenniveau maken Pekela tot een prima woon- en werkplek!
De gemeente Pekela telt ongeveer 80 werknemers verspreid over de
sectoren Bedrijfsvoering en Grondgebiedszaken. Bij de gemeente Pekela
staat een directe dienstverlening op een kwalitatief hoog niveau
voorop. De integrale verantwoordelijkheid voor producten en diensten
wordt zoveel mogelijk neergelegd bij organisatie-onderdelen van de
gemeente. Deze werkwijze betekent dat de medewerkers naast
deskundigheid op eigen vakgebied oog hebben voor andere aspecten die
aan de te leveren producten en diensten verbonden zijn. De uitdagingen
zijn groot, de verwachtingen zijn hoog. De ambtelijke organisatie
wordt aangestuurd door het Management Team onder leiding van de
gemeentesecretaris.
De sector Bedrijfsvoering omvat de volgende taakvelden:
Communicatie
Belastingen/Woz
Facilitaire Zaken
Informatievoorziening en Automatisering
Publiekszaken
Bestuurs- en managementondersteuning
Financiën
Inlichtingen
Voor meer informatie kunt u bellen met de heer W.E. Meffert, 1e
beleids-
medewerker Financiën. Telefoonnummer 0597 - 617548
Binnen het taakveld financiën van de sector Bedrijfsvoering zijn wij
op zoek naar een:
MEDEWERKER (M/V)
Financiën C / Kassier
voor gemiddeld 36 uren per week
Wat houdt de functie in?
· Kassier:
- Verwerking dagafschriften bank en giro in de financiële
administratie Civision Middelen;
- Verwerking betalingen en ontvangsten van belastingen in de
belastingadministratie Civision Innen;
- Voorbereiding betalingsverkeer middels Internet software van de Bank
Nederlandse Gemeenten.
· Debiteuren- en crediteurenbewaking.
· Initiatiefnemer voor (dwang) invorderingsmaatregelen en contacten
met de deurwaarders.
· Liquiditeitsbewaking en opstellen van tussentijdse rapportages
hierover.
· Applicatiebeheer softwarepakket Civision Innen.
· Informatieverstrekking aan burgers en instanties over de invordering
van belastingen en overige betalingen en ontvangsten.
· Informatieverstrekking en ondersteuning burgers bij aanvraag
kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
· Verrichten van en assisteren bij overige werkzaamheden die passen
binnen de doelstelling van de organisatie.
Wat vragen wij?
· Een afgeronde (of vergevorderde) opleiding MBA.
· Ervaring met de bovengenoemde werkzaamheden.
· Kennis van en ervaring met Word en Excel.
Wat zoeken wij verder in de kandidaat?
· Voor de functie zijn resultaatgericht en klantgericht handelen en
een goede communicatievaardigheid een vereiste.
· Goed kunnen samenwerken en problemen oplossen zijn eveneens
belangrijke functie-eisen.
· Bereidheid tot het volgen van aanvullende studies op de vakgebieden
financiën en belastingen.
Salaris
Het salaris bedraagt maximaal 2.538,-- bruto per maand (functieschaal
7 CAR/UWO peildatum 1 februari 2006) bij een
36 urige werkweek aanstelling. Verder heeft de gemeente aantrekkelijke
secundaire arbeidsvoorwaarden.
Sollicitatie
Schrijf een brief (met CV) vóór 18 april 2006 aan het college van
burgemeester en wethouders van de gemeente Pekela, ter attentie van
mevrouw T. de Raat, Personeelsadviseur, Postbus 20.000,
9665 ZM OUDE PEKELA. Vermeld op de enveloppe
"vacature medewerker financiën C".
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld