Persbericht

Haarlem, 5 april 2006

Dinnersite.nl viert tiende verjaardag

Haarlemse Lichtfabriek tijdelijk culinair

amazing amusing

walhalla

Onafhankelijk dotcommer van het eerste uur, Menno de Vries,

viert 10.04 tiende verjaardag.

10 jaar dinnersite.nl: Begonnen als "student met een baan" viert Menno de Vries, dotcommer van het aller eerste uur maandagavond 10 april zijn tiende dinnersite-verjaardag. In zelfstandigheid. Onafhankelijk van welke organisatie dan ook.

"Amazing amusing, celebrating 10 yrs dinnersite" is thema en titel van de verjaardag van Dinnersite.nl. Haar relaties worden 10 april met een exclusief culinair event in grote stijl bedankt in de Haarlemse Lichtfabriek. Topkoks onder wie 2-sterrenkok Ron Blaauw verzorgen reeksen culinaire verrassingen. Het begeleidend wijnarrangement wordt door 30 hostesses gegarandeerd. Na het diner is er ruimte voor muziek. Een onderdeel geheel in handen van de Dj's Alan Luna (Supperclub) en Dennis van der Geest. Gecompleteerd door muzikale acts.

De avond kent een zeer ontspannen karakter met namens de gastvrijheidsector twee prominente sprekers: John Beeren (De Bokkedoorns) en Hans Duyf (Pasta e Basta).

Als verjaardagscadeau wordt aan de gasten een bijdrage gevraagd t.b.v. War Child, waar Menno de Vries met dinnersite.nl al jaren ambassadeur van is.

Over het begin: Toenmalig werkstudent De Vries oppert in 1995 het idee om een online restaurantgids te starten aan zijn Britse bazen. Deze zien er geen brood in en juist terwijl Menno bezig is met de voorbereidingen van een test, vastbesloten om het op te starten, desnoods zelf, verdwijnen ze met de noorderzon. De Vries kan fluiten naar een aantal maanden verschuldigd salaris. In de haast laat de directie echter een ingericht kantoor achter. Inclusief telefoons en een netwerk met diverse computers. Voldoende om Menno te inspireren door te gaan. Per fiets bezoekt hij alle Amsterdamse eethuizen. In de eerste instantie zijn de reacties lauw. De Vries hierover: "De gratis vermelding die geboden wordt zag iedereen wel zitten. Maar betalen voor internet? Restaurateurs wisten niet wat internet was. Laat staan wat het voor ze kon betekenen." Klant voor klant weet hij hen toch te binden. Na Amsterdam, verdeelt de Vries zijn doelgroep in 32 regio's en gaat die vervolgens per trein en huurfiets af. Als een ware handelsreiziger bezoekt hij dagelijks 8 restaurants.

Amper tien jaar later, groeit dinnersite.nl als nooit tevoren. Maandelijks helpt de site bijna een half miljoen bezoekers met hun restaurantkeuze. Toch blijven er doorontwikkeling mogelijkheden genoeg. Pur sang ondernemer De Vries: "Zo'n 10 procent van de restaurants hebben wij als klant, daar kan dus nog wel wat bij."

Over Dinnersite

Dinnersite.nl heeft een zeer uitgebreide database met informatie van ruim 11.000 restaurants en biedt veel mogelijkheden deze te doorzoeken. Maandelijks wordt de website circa 450.000 maal bezocht.

Naast de eigen website levert dinnersite.nl informatie aan vele andere organisaties. Zo is de informatie o.a. te vinden op de websites van ruim 20 regionale dagbladen, het AD en internetportals als @home. Dinnersite.nl is de officiële restaurantgids voor KPN imode, Vodafone live! en Orange. Ook wordt aan Navtech geleverd waardoor diverse autonavigatiesystemen betrokken zijn.

Niet voor niets spreekt het gastronomisch magazine Bouillon! over: "Dinnersite.nl in tien jaar topsite".

Einde Persbericht
---