Gemeente Winterswijk
Gemeente doet klanttevredenheidsonderzoek
10-04-2006
Winterswijk - Vanaf deze week wordt een klanttevredenheidsonderzoek
gehouden onder inwoners van de gemeente Winterswijk. Het onderzoek is
gericht op de dienstverlening, participatie en gemeentelijke
communicatie. De uitkomsten van het onderzoek worden onder andere
meegenomen in het Burgerjaarverslag over 2005.
Sinds 2002 doet de gemeente ieder jaar onderzoek naar de tevredenheid
van haar inwoners over de gemeentelijke dienstverlening. Het gaat
hierbij om tevredenheid over voorzieningen die Winterswijk biedt, maar
ook over gemeentelijke diensten zoals balies, briefafhandeling, de Bel
& Herstellijn en zaken als burgerparticipatie en communicatie. Ook dit
jaar wordt een onderzoek gehouden. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door
I&O Research. Dit is een onafhankelijk onderzoeksbureau voor onderzoek
en advies uit Enschede. Hiervoor worden zo'n 400 telefonische enquêtes
afgenomen. Inwoners die hiervoor worden benaderd, hebben inmiddels een
brief ontvangen. De uitkomsten van het onderzoek worden onder andere
meegenomen in het burgerjaarverslag over 2005. De burgemeester is
verplicht hierin verslag uit te brengen over de gemeentelijke
dienstverlening en burgerparticipatie. Het burgerjaarverslag
verschijnt naar verwachting in mei/juni.