Gemeente Winterswijk



Gemeente doet klanttevredenheidsonderzoek

10-04-2006

Winterswijk - Vanaf deze week wordt een klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder inwoners van de gemeente Winterswijk. Het onderzoek is gericht op de dienstverlening, participatie en gemeentelijke communicatie. De uitkomsten van het onderzoek worden onder andere meegenomen in het Burgerjaarverslag over 2005.

Sinds 2002 doet de gemeente ieder jaar onderzoek naar de tevredenheid van haar inwoners over de gemeentelijke dienstverlening. Het gaat hierbij om tevredenheid over voorzieningen die Winterswijk biedt, maar ook over gemeentelijke diensten zoals balies, briefafhandeling, de Bel & Herstellijn en zaken als burgerparticipatie en communicatie. Ook dit jaar wordt een onderzoek gehouden. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door I&O Research. Dit is een onafhankelijk onderzoeksbureau voor onderzoek en advies uit Enschede. Hiervoor worden zo'n 400 telefonische enquêtes afgenomen. Inwoners die hiervoor worden benaderd, hebben inmiddels een brief ontvangen. De uitkomsten van het onderzoek worden onder andere meegenomen in het burgerjaarverslag over 2005. De burgemeester is verplicht hierin verslag uit te brengen over de gemeentelijke dienstverlening en burgerparticipatie. Het burgerjaarverslag verschijnt naar verwachting in mei/juni.