KPN NV

| | |

|                                      |                            |
|                                      |                            |
|KPN met Heineken in narrowcasting     |                            |
|                                      |                            |
KPN en Heineken gaan samenwerken op het gebied van narrowcasting. KPN zal een meerderheidsbelang nemen in ON b.v. Het overige deel blijft in handen van Heineken. De transactie is onder voorbehoud van goedkeuring van de Europese Commissie. ON is een narrowcasting platform dat zich vooralsnog richt op het Nederlandse uitgaanspubliek. Horecagelegenheden worden door ON voorzien van televisieschermen en krijgen via een breedbandverbinding hoogwaardig videomateriaal toegezonden. Hiermee kunnen de horecaondernemers bezoekers op een vernieuwende manier informeren en entertainen.

De bezoeker krijgt via een televisiescherm de mogelijkheid te kijken naar moodfilms, clips en (live) concerten. Binnenkort is het voor bezoekers van bijvoorbeeld bars, clubs en grand cafés ook mogelijk interactief en via een beeldverbinding in contact te komen met bezoekers uit andere uitgaansgelegenheden met een ON-aansluiting. Ook via SMS, MMS, Bluetooth, internet en interactieve games kan men met elkaar in contact komen.

De deelname in ON past in de ambitie van KPN om marktleider te worden op het gebied van narrowcasting en zich verder te ontwikkelen van telecombedrijf tot multimediadienstverlener. Voor Heineken is ON met name een medium om meer mensen naar de horeca te trekken. ON biedt consumenten en adverteerders met dit nieuwe platform een gevarieerd aanbod aan interactieve communicatie en virtuele belevenissen op televisieschermen in horecagelegenheden. Sony en New Business Generation, net als Heineken vorig jaar nauw betrokken bij de oprichting van het narrowcastingbedrijf, blijven business partners.

Foto's van de ondertekening zijn te downloaden via www.presslink.nl/ONbv. Het aangeboden fotomateriaal is vrij van rechten.

Over KPN
KPN biedt telecommunicatiediensten aan zowel particuliere als zakelijke klanten. De kernactiviteiten van KPN zijn telefonie-, internet- en televisiediensten in Nederland, mobiele telecommunicatie- diensten in Nederland, Duitsland en België, en datadiensten in West-Europa. KPN is marktleider in de belangrijkste segmenten van de Nederlandse telecommunicatiemarkt en werkt actief aan de groei van zijn marktaandeel in de nieuwe IP- en DSL-markten. Via E-Plus en BASE heeft KPN een sterke positie in de mobiele markten van respectievelijk Duitsland en België.

Per 31 december 2005 bediende KPN met 29.286 medewerkers (26.598 fte's), 6,9 miljoen klanten met een vaste telefoonaansluiting en 2,2 miljoen internetklanten in Nederland alsmede 20,8 miljoen mobiele klanten in Duitsland, Nederland en België. KPN is in 1989 verzelfstandigd. De aandelen zijn genoteerd aan de beurzen van Amsterdam, New York, Londen en Frankfurt. Kijk voor meer informatie over KPN of narrowcasting op www.kpn.com, trefwoord 'Narrowcasting'.

Over Heineken
De onderneming Heineken is de meest internationale brouwerijgroep ter wereld en is actief in nagenoeg alle landen van de wereld. Heineken behoort wereldwijd tot de top vijf van de grootste brouwerijen. In totaal werken bij Heineken wereldwijd meer dan 60.000 mensen, waarvan ongeveer 5.000 in Nederland. In Nederland behoren o.a. ook de merken Amstel, Brand en Murphy's tot het assortiment van Heineken brouwerijen. Kijk voor meer informatie over Heineken op www.heineken.nl.

.

.


-----------------------
Persbericht

|Datum                  |
|10 april 2006          |
|Nummer                 |
|027p                   |
|Hoort bij       |
|persbericht van |
|10 april 2006   |
|Nummer          |
|027p            |
2 van 2


---- --