Ingezonden persbericht
---
- PERSBERICHT -
LOYALTY MANAGEMENT NETHERLANDS SLUIT OVEREENKOMST
MET ATOS ORIGIN VOOR IMPLEMENTATIE EN BEHEER
REAL-TIME IT-OMGEVING VOOR AIR MILES-PROGRAMMA
Utrecht, 10 april 2006 - Atos Origin wordt verantwoordelijk voor de implementatie en het beheer van het multi-partner loyaliteitsplatform voor het Air Miles-programma van Loyalty Management Netherlands (LMN). Doelstelling van de overeenkomst is het ontwikkelen van een real-time loyaliteitsoplossing en een soepele migratie naar het nieuwe platform van de 6,5 miljoen kaarthouders van LMN. Hierdoor is het bedrijf in staat haar partners een veilige en flexibele loyaliteitsoplossing te bieden.
Loyalty Management Netherlands is verantwoordelijk voor het beheer van het loyaliteitsprogramma van Air Miles. Dit programma biedt leden de mogelijkheid gratis Air Miles te verzamelen bij het kopen van goederen en diensten bij deelnemende sponsors. In het afgelopen decennium heeft LMN ruim één miljard transacties verwerkt met partners als Shell, Praxis, V&D, Albert Heijn, KLM, Dixons, Etos, Gall&Gall en Albert.nl.
LMN was op zoek naar een partner voor de implementatie van een nieuw platform van de loyaliteitsdiensten voor de twintig partners die aan het Air Miles programma deelnemen. Daarnaast moest worden voorzien in een geruisloze migratie van alle data naar het nieuwe platform. Atos Origin krijgt de verantwoordelijkheid voor de implementatie en het beheer van de real-time oplossing in ASP, zodat LMN haar kosten tot een minimum kan beperken en zich op haar kernactiviteiten kan concentreren. Gebaseerd op de expertise en het platform van Atos Worldline ondersteunt Atos Origin LMN bij het bieden van een veilige en flexibele loyaliteitsoplossing aan haar partners.
De internationale oplossing is gebaseerd op de technologische platforms van Atos Worldline: Worldline Loyalty, Worldline e-Commerce en Worldline Data-Base-Marketing. Deze oplossing biedt partners centraal beheer (online en via multikanalen), toegang via het web tot commerciële aanbiedingen, diensten en beheersfuncties. Daarnaast biedt Atos Origin lokale ondersteuning en advies op het terrein van verandermanagement via Atos Consulting.
De ontwerpfase ging in januari 2006 van start; de lancering van het definitieve platform staat in januari 2007 op de agenda. De overeenkomst betekent een belangrijke versterking van de positionering van Atos Origin op de Europese markt van loyaliteitsprogramma's.
Over Atos Origin
Atos Origin, een internationale IT-dienstverlener, stelt klanten in staat hun visie om te zetten in resultaten door de toepassing van consulting, systeemintegratie en managed operations. Atos Origin realiseert jaarlijks een omzet van 5,5 miljard euro in veertig landen met een werknemersaantal van ruim 47.000 van wie circa 9.000 in Nederland, waar Atos Origin marktleider is. Atos Origin is de wereldwijde informatie-technologie partner voor de Olympische Spelen en heeft een internationaal klantenbestand. Atos Origin staat genoteerd op de Paris Eurolist Market en opereert onder de namen Atos Origin, Atos Euronext Market Solutions, Atos Worldline en Atos Consulting. Voor meer informatie kunt u de website van Atos Origin raadplegen:
www.atosorigin.com
Over Atos Worldline
Atos Worldline is een belangrijke Europese speler bij de verwerking van elektronisch uitwisseling van grote hoeveelheden data. Het bedrijf is gespecialiseerd in elektronische betaaldiensten, CRM en e-services (internet, stem-, en GSM-diensten). Atos Worldline legt de nadruk op technologische innovatie bij het implementeren van haar oplossingen voor verwerking of integratiemodus. Atos Worldline heeft 2500 werknemers in dienst in Europa en heeft een jaarlijkse omzet van E 400 miljoen.
Over Loyalty Management Netherlands
Loyalty Management Netherlands BV is de ondersteunende organisatie achter het grootste Nederlandse totaalspaarprogramma Air Miles. 48 procent van de Nederlandse huishoudens neemt deel aan dit programma. De aandeelhouders van LMN zijn Vendex KBB, Shell Nederland en Albert Heijn. Sommige filialen van deze partners zijn ook aangesloten bij het programma. LMN levert standaard- en bijkomende diensten aan haar partners. Via de LMN-contracten met directe leveranciers wordt meer dan de helft van de jaarlijkse inlossing in Air Miles behandeld. LMN heeft een aantal standaarddiensten uitbesteed, waaronder het call center. Het hoofdkantoor van LMN is gevestigd in Hoofddorp.
- EINDE PERSBERICHT -
Voor meer informatie (