Opel organiseert opnieuw grootse proefrittencampagne
(4/10/2006)
Opel pakt opnieuw uit met een grootse proefrittencampagne. In vervolg
op de Mega Test Drive van vorig jaar staan van april tot en met juni
de Opel Corsa, Meriva, Astra, Zafira, Vectra en Signum ter beschikking
aan geïnteresseerde klanten, voor een driedaagse proefrit. Vanaf
dinsdag 18 april kunnen telefonisch reserveringen worden gemaakt op
het gratis telefoonnummer 0800-1410. De autoâs worden beschikbaar
gesteld voor een periode van drie dagen en maximaal 300 kilometer.
In 2005 verraste Opel voor het eerst met dit onconventionele en
vernieuwende marketingconcept. Alain Visser, Executive Director
European Marketing van Opel, over deze nieuwe Mega Test Drive
campagne: âWe willen de kwaliteit, veelzijdigheid en dynamiek van de
huidige Opel-modellen tastbaar maken en zo het vertrouwen in ons merk
en onze producten versterken. Rijplezier komt niet via een brochure;
kwaliteit en veelzijdigheid ervaar je niet door televisiespotjes.
Daarom willen we de Europese bestuurders massaal achter het stuur van
onze Opels krijgen.â
De eerste Mega Test Drive was in Nederland in drie maanden tijd met
bijna 8.000 uitgevoerde proefritten een voltreffer. Bijna 98% van de
berijders was bijzonder tevreden over het initiatief; zij gaven de
Opel-dealers in Nederland een waarderingscijfer van 7,7. Ook gaf 95%
aan dat de proefrit een positieve invloed had gehad op het beeld dat
ze hadden van het merk Opel. Bijna 60% van de deelnemers bezat op het
moment van de proefrit een auto van een ander merk. In heel Europa
testten 550.000 geïnteresseerden toen 35.000 wagens.
Voor de nieuwe proefrittencampagne gelden enkele randvoorwaarden: de
berijder moet ouder zijn dan 25 jaar, woonachtig zijn in Nederland en
in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Bovendien dient het
beproefde model weer ingeleverd te worden met een volle tank.
Gekoppeld aan deze grootschalige Mega Test Drive-campagne biedt Opel
klanten die hun auto achterlaten de mogelijkheid deze gratis op tien
cruciale punten te laten controleren. Elke klant die het eventuele
reparatieadvies dat daaruit voortvloeit laat uitvoeren krijgt gratis
een voorjaars-autopakket, dat bestaat uit diverse
onderhoudsmaterialen. Bovendien kan tijdens de Mega Test Drive-periode
elke deelnemer gebruik maken van 15% extra voordeel op
Irmscher-accessoires.
BedrijfsautoRAI.nl
AutoRai