Vodafone doet verslag van WK met Kieft en Van der Gijp

Vodafone

http://www.vodafone.nl

Maastricht, 10 april 2006 - De oud-voetbalinternationals Wim Kieft en René Van der Gijp maken de komende maanden voor Vodafone reportages die te zien zullen zijn op de mobiele telefoon. Onder andere zullen zij verslag doen van de gebeurtenissen voorafgaand en tijdens de FIFA World Cup(tm). De reportages zullen deels ook op reguliere TV uitgezonden worden bij onder andere voetbal en nieuws programma's. Het voetbalduo is ook te zien in een nieuwe reeks ludieke Vodafone commercials die vanaf woensdag 12 april te zien zijn op televisie.

Willem Kieft en René van der Gijp weten als oud-internationals als geen ander hoe de Nederlandse voetballers zich voorbereiden voor het wereldkampioenschap voetbal en hoe het Oranje gevoel leeft in Nederland. Met hun uitgebreide voetbalexpertise en groot gevoel voor humor geven zij de gewone en mobiele televisiekijker een 'insight view' in de wereld van het wereldkampioenschap voetbal, voorafgaand aan en tijdens het toernooi. Exclusief voor Vodafone klanten maken zij reportages voor de mobiele telefoon.

De samenwerking tussen Vodafone en Wim Kieft en René van der Gijp is mede het gevolg van de eerder ingezette richting van Vodafone om met opvallende creatieve lokale TV producties het exclusieve Nederlandse mobiele televisie aanbod onder de aandacht te brengen van het grote publiek. De beide oud-voetbalinternationals zijn de eerste Nederlandse voetbal coryfeeën die ook mobiele televisie programma's gaan maken en de nieuwe mogelijkheden van de mobiele telefoon in de volle breedte benutten en omarmen.

/ / / / / / / / / / / / / / / / / /

Definitieve doorbraak TV kijken op mobiel

In november 2004 is Vodafone gestart met het grootschalig aanbieden van consumenten diensten die gebruik maken van haar UMTS netwerk, zoals bijvoorbeeld Mobile TV, Beeldbellen en MusicDownloads. Nu, anderhalf jaar later kunnen Vodafone klanten kiezen uit het meest uitgebreide assortiment aan kwalitatief hoogwaardige telefoons gecombineerd met het grootste mobiele televisie- en muziek aanbod dat op dit moment in de markt verkrijgbaar is.
Met de in februari 2006 verworven mobiele uitzendrechten van FIFA World Cup(tm) in Nederland onderstreept Vodafone haar leidende positie in de Nederlandse markt en zet ze wederom een unieke en significante stap voorwaarts in het aanbieden van televisie op mobiel. Een stap die voldoet aan de alsmaar groeiende behoefte van klanten aan relevante en betaalbare nieuwe mobiele diensten die waarde toevoegen en de toenemende vraag van de entertainment industrie om via de mobiele telefoon televisie en muziek aan te kunnen bieden. Vodafone heeft de unieke mobiele rechten van- en overeenkomsten met 35 TV producenten en zenders wereldwijd waaronder Discovery Channel, CNN, MTV, Fashion TV en HBO met bijvoorbeeld Sex and the City en Nederlandse producenten zoals Talpa en RTL. De alsmaar toenemende vraag naar en aanbod van TV programma's en content overeenkomsten met grote producenten in Nederland en internationaal en het rijke voetbal aanbod dat Vodafone in de markt zet, maakt dat televisie kijken op de mobiele telefoon definitief doorbreekt.

Vodafone Libertel N.V.

Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het grootste telecommunicatiebedrijf voor mobiele telefonie ter wereld met proportioneel bijna 180 miljoen klanten in vijf continenten. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele operators in 27 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband met netwerken in 32 landen.