Alle 64 FIFA World Cup(tm) wedstrijden op Vodafone mobiel
Vodafone
http://www.vodafone.nl
Vodafone zet met FIFA World Cup(tm) volgende stap in mobiele TV
Maastricht, 10 april 2006 - Vodafone markeert met het aanbieden van televisiebeelden van
alle 64 wedstrijden van de FIFA World Cup(tm) een nieuwe mijlpaal voor televisie kijken
op de mobiele telefoon. Vodafone biedt als enige operator in Nederland klanten exclusieve
beelden van het wereldkampioenschap voetbal met onder andere goals, hoogtepunten,
samenvattingen van de wedstrijden, een dagelijks WK journaal, archiefbeelden van het WK
2002 en statistieken op de mobiele telefoon. Televisie kijken op de mobiele telefoon is
na bellen en SMS-en de meest populaire dienst van dit moment.
Vodafone biedt klanten een uniek en zeer uitgebreid pakket aan voetbal- of
voetbalgerelateerde content aan zoals mobiele beelden van het voetbalkampioenschap,
journaals, 'breaking news', Facts & Figures, MusicDownloads, Ringtones en Welcome
Tunes, Games en Wallpapers. Oranje fans kunnen in de aanloop naar het WK ook alle
oefenwedstrijden van het Nederlands elftal bekijken op hun mobiele telefoon. Deze
wedstrijden worden live en integraal uitgezonden op de Vodafone mobiel.
Gemonteerd voor mobiel
De videobeelden van alle wedstrijden van de FIFA World Cup(tm) worden digitaal opgenomen
en speciaal gemonteerd voor de mobiele telefoon zodat de beelden optimaal te zien zijn op
het scherm van het mobieltje. Het is de eerste keer dat een mobiele operator
voetbalwedstrijden op deze hoog kwalitatieve manier in beeld brengt.
Voetbal op mobiel ook voor niet-Vodafone klanten
Voor niet-Vodafone klanten heeft Vodafone een alternatief aanbod ontwikkeld aangezien zij
geen toegang hebben tot Vodafone live!, de mobiele portal van Vodafone. Na het sturen van
een SMS bericht met de tekst VOETBAL naar nummer 2006 ontvangen niet-Vodafone klanten een
SMS bericht retour met een link naar een speciaal voor hen gebouwde mobiele
internetpagina. Daarop staat een selectie aan gratis door Vodafone aangeboden
voetbalnieuws waaronder actuele informatie van Sports Plaza. Zo zorgt Vodafone ervoor dat
ook niet Vodafone klanten via hun mobiele telefoon op de hoogte blijven van het actuele
nieuws rond de FIFA World Cup(tm), ongeacht de operator waaraan ze verbonden zijn.
Eenmalig vijf euro voor maandenlang onbeperkt voetbal
Speciaal voor de FIFA World Cup(tm) biedt Vodafone alle voetbal content ook gebundeld aan
in het FIFA WK 2006 pakket. Voor een éénmalig bedrag van vijf euro hebben
Vodafone klanten vanaf vandaag tot en met een week na de finale op 9 juli onbeperkt
toegang tot alle unieke voetbal gerelateerde content op de mobiele telefoon, waar en
wanneer ze maar willen. Ook krijgen ze gratis de Vodafone Mobihose, een draaghoesje in de
vorm van een Duitse Lederhose om de mobiele telefoon in op te bergen. Klanten kunnen zich
aanmelden voor het FIFA WK 2006 pakket door een SMS met de tekst VOETBAL te sturen naar
het nummer 2006 of rechtstreeks via de Vodafone live! portal. Klanten kunnen alle voetbal
content ook per samenvatting, goal, nieuwsalert, filmpje of tekst bekijken of downloaden.
/ / / / / / / / / / / / / / / / / /
Definitieve doorbraak TV kijken op mobiel
In november 2004 is Vodafone gestart met het grootschalig aanbieden van consumenten
diensten die gebruik maken van haar UMTS netwerk, zoals bijvoorbeeld Mobile TV,
Beeldbellen en MusicDownloads. Nu, anderhalf jaar later kunnen Vodafone klanten kiezen
uit het meest uitgebreide assortiment aan kwalitatief hoogwaardige telefoons gecombineerd
met het grootste mobiele televisie- en muziek aanbod dat op dit moment in de markt
verkrijgbaar is.
Met de in februari 2006 verworven mobiele uitzendrechten van FIFA World Cup(tm) in
Nederland onderstreept Vodafone haar leidende positie in de Nederlandse markt en zet ze
wederom een unieke en significante stap voorwaarts in het aanbieden van televisie op
mobiel. Een stap die voldoet aan de alsmaar groeiende behoefte van klanten aan relevante
en betaalbare nieuwe mobiele diensten die waarde toevoegen en de toenemende vraag van de
entertainment industrie om via de mobiele telefoon televisie en muziek aan te kunnen
bieden. Vodafone heeft de unieke mobiele rechten van en overeenkomsten met 35 TV
producenten en zenders wereldwijd waaronder Discovery Channel, CNN, MTV, Fashion TV en
HBO met bijvoorbeeld Sex and the City en Nederlandse producenten zoals Talpa en RTL. De
alsmaar toenemende vraag naar en aanbod van TV programma's en content overeenkomsten met
grote producenten in Nederland en internationaal en het rijke voetbal aanbod dat Vodafone
in de markt zet, maakt dat televisie kijken op de mobiele telefoon definitief doorbreekt.
Vodafone Libertel N.V.
Vodafone is een van de grootste mobiele telecommunicatiebedrijven in Nederland en maakt
deel uit van de wereldwijde Vodafone Group, het grootste telecommunicatiebedrijf voor
mobiele telefonie ter wereld met proportioneel bijna 180 miljoen klanten in vijf
continenten. De Vodafone Group heeft deelnemingen in het aandelenkapitaal van mobiele
operators in 27 landen. Daarnaast heeft zij een samenwerkingsverband met netwerken in 32
landen.