Duizenden brillen aangespoeld op strand 's Gravenzande

Specsavers

Ludieke start '2 voor 1-campagne' Specsavers
Duizenden brillen 'aangespoeld' op 's-Gravenzands strand

Met een container én heel veel brillen op het strand van 's-Gravenzande is Specsavers vandaag haar '2 voor 1-campagne' gestart. Die houdt in dat consumenten bij de aanschaf van een bril, de tweede bril gratis krijgen. De grote container staat symbool voor de ruime keuze bij de opticienketen. Zo bestaat de collectie uit maar liefst 1.100 monturen. 'We willen met deze campagne aantonen dat het heel normaal is om bij verschillende gelegenheden steeds een andere bril te dragen. Waarom tig paar schoenen en maar één bril hebben? Met deze 2 voor de prijs van 1-actie stellen we consumenten in staat hun brillencollectie makkelijker en goedkoper uit te breiden', aldus Tessel Horsman van Specsavers.

Geïnspireerd door de container met schoenen die onlangs aanspoelde op Terschelling, liet Specsavers bij wijze van pr-stunt vanmorgen in alle vroegte een zeecontainer plaatsen op het strand van 's-Gravenzande. Rond de container zijn enkele duizenden monturen verspreid neergelegd. 'Er was heel wat belangstelling voor onze container. Strandwandelaars die brillen hebben gevonden, mogen deze overigens gewoon houden. Misschien vinden ze de brillen zo mooi dat ze meteen langskomen bij een van onze vestigingen. Ter plekke kunnen ze dan met eigen ogen onze ruime collectie modieuze brillen aanschouwen. Alle monturen zijn in onze winkels overzichtelijk en per lifestyle gerangschikt. Zo kan iedereen de juiste bril, of liever: brillen, makkelijk vinden', zegt Horsman.

Trendy bril voor avondje stappen
De '2 voor1-campagne' is bedoeld om mensen te stimuleren meerdere brillen te dragen. Horsman: 'Het hebben en dragen van verschillende brillen moet gewoon de normaalste zaak van de wereld worden. Heeft iemand bijvoorbeeld een belangrijke vergadering, dan zet hij zijn zakelijke montuur op. En een trendy bril leent zich natuurlijk uitstekend voor een gezellig avondje stappen. Kortom, het is handig om voor verschillende gelegenheden en lifestyles verschillende brillen achter de hand te hebben. Ook tijdens de '2 voor
1-campagne' blijven we uiteraard die kwaliteit bieden die de consument van ons gewend is. Zo krijgt men bij elk montuur (dus ook bij het gratis montuur) gratis PENTAX standaard enkelvoudige glazen. In Engeland zijn we met de 2 voor 1-aanpak marktleider geworden. We verwachten hiermee ook in Nederland nog sterker te groeien dan we al doen.'

///


Noot voor de redactie,