Duizenden brillen aangespoeld op strand 's Gravenzande
Specsavers
Ludieke start '2 voor 1-campagne' Specsavers
Duizenden brillen 'aangespoeld' op 's-Gravenzands strand
Met een container én heel veel brillen op het strand van
's-Gravenzande is Specsavers vandaag haar '2 voor 1-campagne' gestart. Die houdt in dat
consumenten bij de aanschaf van een bril, de tweede bril gratis krijgen. De grote
container staat symbool voor de ruime keuze bij de opticienketen. Zo bestaat de collectie
uit maar liefst 1.100 monturen. 'We willen met deze campagne aantonen dat het heel normaal
is om bij verschillende gelegenheden steeds een andere bril te dragen. Waarom tig paar
schoenen en maar één bril hebben? Met deze 2 voor de prijs van 1-actie
stellen we consumenten in staat hun brillencollectie makkelijker en goedkoper uit te
breiden', aldus Tessel Horsman van Specsavers.
Geïnspireerd door de container met schoenen die onlangs aanspoelde op Terschelling,
liet Specsavers bij wijze van pr-stunt vanmorgen in alle vroegte een zeecontainer
plaatsen op het strand van 's-Gravenzande. Rond de container zijn enkele duizenden
monturen verspreid neergelegd. 'Er was heel wat belangstelling voor onze container.
Strandwandelaars die brillen hebben gevonden, mogen deze overigens gewoon houden.
Misschien vinden ze de brillen zo mooi dat ze meteen langskomen bij een van onze
vestigingen. Ter plekke kunnen ze dan met eigen ogen onze ruime collectie modieuze
brillen aanschouwen. Alle monturen zijn in onze winkels overzichtelijk en per lifestyle
gerangschikt. Zo kan iedereen de juiste bril, of liever: brillen, makkelijk vinden', zegt
Horsman.
Trendy bril voor avondje stappen
De '2 voor1-campagne' is bedoeld om mensen te stimuleren meerdere brillen te dragen.
Horsman: 'Het hebben en dragen van verschillende brillen moet gewoon de normaalste zaak
van de wereld worden. Heeft iemand bijvoorbeeld een belangrijke vergadering, dan zet hij
zijn zakelijke montuur op. En een trendy bril leent zich natuurlijk uitstekend voor een
gezellig avondje stappen. Kortom, het is handig om voor verschillende gelegenheden en
lifestyles verschillende brillen achter de hand te hebben. Ook tijdens de '2 voor
1-campagne' blijven we uiteraard die kwaliteit bieden die de consument van ons gewend is.
Zo krijgt men bij elk montuur (dus ook bij het gratis montuur) gratis PENTAX standaard
enkelvoudige glazen. In Engeland zijn we met de 2 voor 1-aanpak marktleider geworden. We
verwachten hiermee ook in Nederland nog sterker te groeien dan we al doen.'
///
Noot voor de redactie,