April 2006
Nieuwe ticketservice van De Telegraaf voor een dagje er op uit
TelegraafTickets.nl: online toegangskaarten bestellen voor dagje uit
in Nederland en België
Via TelegraafTickets.nl kunnen consumenten vanaf 8 april 2006
eenvoudig online toegangskaarten kopen voor een groot aantal
attractieparken en dierenparken in Nederland en België. Daarvoor heeft
De Telegraaf een belang genomen in het bedrijf Ticketplus, hèt loket
voor toegangsbewijzen voor dierenparken, attractieparken en musea. De
voordelen voor de consument zijn groot: niet meer in de rij staan voor
de kassa, geen reserveringskosten en veel extra voordeel.
Via TelegraafTickets.nl betaalt de consument dezelfde prijs als aan de
kassa van de attractie zonder zelf nog in de rij te hoeven staan. Er
worden geen aanvullende administratie- of reserveringskosten in
rekening gebracht. Daarnaast kan de Telegraaf-lezer regelmatig
profiteren van exclusieve aanbiedingen om het dagje uit nóg
voordeliger te maken, variërend van prijskortingen tot een gratis
pannenkoek, geen parkeerkosten of een souvenir in de vorm van een
poster of een knuffeldier ter plaatse. Deze aanbiedingen staan iedere
zaterdag in de Reiskrant op de pagina `Eropuit' en zijn ook terug te
vinden op de website TelegraafTickets.nl.
Bestellen, betalen, printen, klaar
Het concept achter TelegraafTickets.nl is eenvoudig. Via de website
kunnen consumenten een keuze maken voor één van de aangesloten parken
en het aantal gewenste kaarten bestellen. Via een beveiligd online
betaalsysteem worden de kaarten betaald. Zodra de betaling is
verwerkt, ontvangt de consument de bestelde tickets per e-mail. De
tickets hebben ieder een unieke 13-cijferige barcode die direct na de
e-mail wordt aangemeld bij de scanners van het betreffende park. Voor
bezoek dient de consument de tickets zelf uit te printen. Een ticket
kan onbeperkt worden uitgeprint maar is slechts éénmaal geldig. De
tickets zijn niet persoonsgebonden en zijn dus uitermate geschikt om
cadeau te geven.
Leukste parken in Nederland en België
Vanaf 8 april 2006 kunnen er toegangskaarten besteld worden voor 12
verschillende parken. TelegraafTickets.nl streeft er naar om nog dit
seizoen toegangskaarten voor de 25 populairste parken in Nederland en
België aan te bieden. Een verdere uitbreiding van de ticketservice
naar toegangskaarten voor musea, beurzen en evenementen wordt in de
loop van 2006 onderzocht.
Bij de lancering zijn de volgende parken aangesloten op
TelegraafTickets.nl:
De Efteling
Walibi World
Plopsa Indoor Hasselt
Plopsaland De Panne
Avonturenpark Hellendoorn
Ouwehands Dierenpark
Bobbejaanland
Waterland
Neeltje Jans
Vogelpark Avifauna
Spido Rondvaarten Rotterdam
Aviodrome
Dolfinarium
Informeren, inspireren en motiveren
Michiel Rademakers, manager New Media Development bij
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V.: "De Telegraaf kan rekenen op
een groot bereik onder families, grootouders en actieve personen die
er graag een dag op uit gaan. Dat blijkt onder andere uit de enorme
populariteit van de rubriek `Eropuit' in de zaterdageditie van de
krant en op internet. Via deze kanalen informeren en inspireren wij
deze doelgroep al."
"De Telegraaf is veel meer dan een krant alleen. We zijn een merk dat
veel activiteiten ontwikkelt, aansluitend bij de behoeften, wensen en
levensstijl van onze lezers en abonnees. Het verbreden van onze
activiteiten, door bijvoorbeeld het aanbieden van toegangskaarten voor
dagrecreatie op TelegraafTickets.nl, is daar een goed voorbeeld van.
De online tickets worden al een jaar naar ieders tevredenheid gebruikt
bij onder andere De Efteling."
Noot voor de redactie (