Ingezonden persbericht


Persbericht

NTT DoCoMo's i-channel passeert de 2 miljoen gebruikers

Flash-technologie van Adobe maakt snelgroeiende Japanse nieuws- en informatiedienst voor mobiele telefoons mogelijk

Amsterdam, 7 april 2006 - Adobe Systems Incorporated (Nasdaq: ADBE) maakt bekend dat meer dan twee miljoen gsm-abonnees zich hebben ingeschreven voor NTT DoCoMo's i-channel(TM) sinds deze nieuws- en informatiedienst in september 2005 werd gelanceerd. i-channel wordt ondersteund door Macromedia® FlashCast(TM)-technologie van Adobe, een client-server oplossing die data met opmaak doorstuurt naar mobiele apparaten. De dienst van NTT DoCoMo levert de klant informatie over nieuws, weer, entertainment, sport en horoscopen. Hij ontvangt bij updates automatisch een tekst die over het standby-scherm van de telefoon rolt. Naast de vijf standaardkanalen heeft de klant een keuze uit vele andere kanalen en onderwerpen.

"NTT DoCoMo loopt voorop met innovatieve diensten die de mobiele industrie opstuwen. i-channel is een goed voorbeeld van hun continue streven om beter te zijn dan de rest," aldus Al Ramadan, senior vice president Mobile and Device Solutions bij Adobe. "Onze Flash-technologie draagt bij aan de waarde die de mobiele telefoon heeft voor de Japanse mobiele levensstijl."

Met één druk op de i-channelknop van een NTT DoCoMo-gsm verschijnt een lijst met onderwerpen waarin de klant gemakkelijk kan zoeken naar informatie. De dienst kost 150 Yen (ongeveer één euro) per maand. Door het gebruiksgemak en de rijke vormgeving verschuift het type gebruiker van de hippe, technische jonge man ook naar mensen van middelbare leeftijd.

"We zijn aangenaam verrast door het grote succes van i-channel, dat bewijst dat consumenten informatiediensten graag gebruiken als deze automatisch, aantrekkelijk en interactief worden aangeleverd," zegt Takeshi Natsuno, senior vice president van NTT DoCoMo. "Door de samenwerking met Adobe konden we een geweldige service ontwikkelen die de creativiteit laat zien van duizenden NTT DoCoMo ontwikkelaars en daarnaast de infrastructuur van ons netwerk versterken."

Flash-technologie maakt het mogelijk voor netwerkexploitanten, OEM's, producenten van consumentenelektronica en informatie-aanbieders om de gebruikers van verschillende apparaten en beeldschermformaten producten en diensten op maat aan te bieden met een herkenbaar, uniform uiterlijk. Het Flash-ecosysteem - met de Flash authoring tool, de Flash Lite(TM) player runtime en een gemeenschap van meer dan een miljoen ontwerpers en ontwikkelaars - zorgt ervoor dat Flash Lite informatie en opmaak drie tot vijf keer sneller kan aanbieden en de gebruikskosten kan verlagen. Er zijn wereldwijd intussen al meer dan 65 miljoen door Flash-technologie ondersteunde apparaten verscheept. Voor meer informatie over Adobe's mobiele technologie, bezoek www.adobe.com/mobile.

BERICHT VOOR DE REDACTIE
Een PDF van het persbericht vindt u hier: http://www.adobe.nl/aboutadobe/pressroom/pr/apr2006/Flash_i-channel.pdf

Over Adobe Systems Incorporated
Adobe zorgt voor een revolutie in de manier waarop er in de wereld wordt omgegaan met ideeën en informatie, op elk moment, elke plaats en via elk medium. Ga voor meer informatie over Adobe naar www.adobe.nl, www.adobe.be of www.adobe.com.

###

 2006 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe, the Adobe logo, Flash, FlashCast, Flash Lite and Macromedia are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners. i-channel is a trademark or registered trademark of NTT DoCoMo, Inc. in Japan and other countries.

LEWIS - Global Public Relations

Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland

Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com