Nu ook de categorie e-Gezondheid in de Europrix.nl
Termijn voor inzendingen sluit inzendingen op 30 aprilUTRECHT, 20060406 -- Europrix.nl, een organisatie die een wedstrijd organiseert voor innovatieve multimedia projecten, heeft dit jaar voor het eerst een categorie e-Gezondheid. DE organisatie verwelkomt multimedia diensten en producten op het gebied van gezondheidsvoorlichting. De termijn voor inzending is tot 30 april 2006.
De Eurorpix.nl bestaat reeds 4 jaar en heeft in de vier edities vaker inzendingen gekregen die te maken hadden met gezondheidsvoorlichting. De website van het Wilhelmina Kinderziekenhuis werd genomineerd in 2004 en de website Villa Neuzenroode van de Clini Clowns werd categoriewinnaar in 2005. Door de groei van voorlichtingssites over gezondheidsonderwerpen zoals gezondheid, medicijnen, seks en fitness is er een nieuwe zelfstandige categorie gecreëerd.
Wie kunnen inzenden?
Het gaat bij deze producten niet zozeer om technische hoogstandjes of producten in een bepaalde sector zoals interactieve marketing, maar om creativiteit en Nederlandstalige multimedia content op het gebied van e-Gezondheid. Een vakjury zal nominaties selecteren en deze in een openbare jureringssessie beoordelen. De wedstrijd is bestemd voor twee doelgroepen: bedrijven en jong talent tot 30 jaar.
Aan welke criteria moeten de inzendingen voldoen?
Er zijn een aantal criteria:
a. Inzendingen moeten Nederlandstalig zijn of minimaal een Nederlandse vertaling bevatten.
b. Bedrijven kunnen hun inzendingen in één van de volgende categorieën laten opnemen:
- e-Leren
- e-Cultuur
- e-Wetenschap
- e-Overheid
- e-Gezondheid
- e-Commercie
- e-Amusement
- e-Maatschappelijke betrokkenheid
c. Studenten en jonge producenten sturen hun projecten in voor de categorie Top Talent tot 30. De inzendingen van de drie genomineerden in deze categorie zullen worden ingestuurd voor de Europese Europrix Top Talent Award 2006.
Nieuw dit jaar is ook de publieksprijs Sitewinner, de opvolger van Webolympics, georganiseerd door MarketShare. SITEWINNER is een wedstrijd van websites die opvallen of spraakmakend zijn, door het gebruik van nieuwe, slimme of opvallende methodes of technieken om het doel te bereiken. Websites, Nederlandstalig of niet, kunnen worden aangemeld om mee te dingen naar de titel van meest innovatieve website van Nederland.
In april 2006 wordt de vakjury van de EUROPRIX.nl 2006, inclusief een Vlaams jurylid, bekend gemaakt. Op 30 april 2006 is de sluiting van de inzendingen van de EUROPRIX.nl 2006. Voor eind mei 2006 worden de genomineerden van de EUROPRIX.nl 2006 bekend gemaakt. De openbare jurering van de genomineerde inzendingen vindt plaats op 8 juni 2006 in de Hogeschool van Rotterdam. Parallel op die dag wordt een bedrijvenbeurs gehouden van genomineerden en overige inzenders evenals van sponsors. Deze worden in de gelegenheid gesteld om het bedrijf of het project te presenteren. De openbare presentatie en de bedrijvenbeurs zijn gratis toegankelijk.
Voor het bedrijfsleven en voor studenten is de bedrijvenbeurs een perfecte gelegenheid voor het leggen van contacten, o.a. met het oog op stageplaatsen. Vooraf aanmelden is verplicht, dit kan via info@europrix.nl.
EUROPRIX.nl
EUROPRIX.nl is een wedstrijd waarbij creativiteit en Nederlandstalige multimedia content voorop staan. De wedstrijd wordt in 2006 voor de vierde keer gehouden. Eerdere overall winnaars waren in 2003 Talmon Communicatie met Contact: duizenden meldingen per dag, in 2004 VPRO met 3voor12 en in 2005 Stichting Fabchannel met Fabchannel.com.
EUROPRIX.nl is een initiatief van Stichting EUROPRIX.nl. De Nederlandse bedrijven Triple-P en MarketShare evenals de Belgische instelling EROV hun medewerking toegezegd. De Stichting werkt samen met het bedrijf: Lynx Media Technologie van het RIVIO, een afdeling van de Hogeschool Rotterdam.
Ingezonden persbericht