( BW)(MA-ENDECA) Endecaklanten Bol.com en Wehkamp gekozen als beste thuiswinkelsites in Nederland
Bedrijfsredacteuren, retailschrijvers/technologieredacteuren
LONDON & CAMBRIDGE, Mass.--(BUSINESS WIRE)--6 april 2006--Endeca, een
zoek- en informatietoegangbedrijf van de volgende generatie, heeft
vandaag aangekondigd dat twee van haar Europese klanten - Bol.com en
Wehkamp - als beste uit de bus zijn gekomen bij de vijfde Nationale
Thuiswinkel Awards 2006 die op 23 maart in Noordwijk aan Zee,
Nederland, zijn uitgereikt. Beide sites maken gebruik van Endeca's
marktleidende on-line retail-oplossing voor het leveren van een
onovertroffen klantervaring met geïntegreerd zoeken, navigatie- en
merchandisingmogelijkheden.
"Het creëren van een fascinerende winkelervaring, een ervaring die
stimuleert tot verhoging van de verkopen en zorgt dat klanten
terugkomen, vereist een benadering die voldoet aan de unieke behoeften
van elke klant," aldus Steve Papa, oprichter en chairman van Endeca.
"We vinden het eer om een rol te spelen bij het ondersteunen van
Bol.com en Wehkamp bij het creëren van een onovertroffen on-line
winkelervaring en feliciteren hun teams met deze opmerkelijke
prestatie."
Zowel Bol.com als Wehkamp werden door het Nederlandse publiek gekozen
als de beste thuiswinkelsites in hun respectievelijke sector. Als
erkenning van hun leiderschap heeft een panel van professionals
Bol.com ook de Thuiswinkel Professional Prize 2006 toegekend, op basis
van de volledigheid en functionaliteit van de inhoud van hun site en
de verbetering van het totaalresultaat.
De resultaten bij Bol.com zijn vergeleken met vorig jaar met maar
liefst 40% gestegen.
"We zijn bijzonder trots op deze prijzen; we streven naar het bieden
van een inspirerende en persoonlijke gebruikerservaring en dezer
prijzen vormen de erkenning dat onze inspanningen in de juiste
richting gaan," aldus Daniel Ropers, Managing Director van Bol.com.
"Het gebruik van Endeca's technologie is een van de factoren die ons
geholpen hebben onze consumenten deze unieke ervaring te bieden."
Voor Bol.com is de prijs de laatste in een recente reeks loftuitingen
voor hun succesvolle on-line strategie. Slechts één maand na
introductie behoorde de nieuwe telecomsite van Bol.com tot één van de
slechts twee finalisten voor de GSM Express Telecom Retailer Award in
de categorie retailer.
Ook Wehkamp was erg enthousiast over de prijs.
"Het transformatieproces van traditioneel postorderbedrijf in een
modern internetwarenhuis wordt door de Nederlandse klanten erg
gewaardeerd. Het is een groot compliment voor de hele Wehkamp
organisatie dat het Nederlandse publiek geen geheim maakt van haar
waardering voor ons werk," aldus Pieter van Diepen, directeur
marketing & sales van Wehkamp. "We zijn van plan om in de loop van dit
jaar nog veel meer vernieuwingen te introduceren, zowel in de
collecties als in de functionaliteit van onze site."
Gebaseerd op het Endeca Information Access Platform, zorgt Endeca
Solutions for Retail voor high-traffic, bedrijfskritische oplossingen
voor meer dan 150 vooraanstaande wereldwijde retailers zoals
Walmart.com, The Home Depot, Barnes & Noble, Tesco, Boots en Dabs.com.
Deze oplossingen, waaronder Endeca for Online Retail, Endeca for
Customer Service, Endeca for Kiosks en Endeca for Customer
Segmentation, zijn bestemd voor het ondersteunen van multi-channel
retailers bij de verbetering van sales, marketing en klantenservice
overal binnen hun organisatie. Bezoek voor meer informatie
http://endeca.com/byIndustry/retail/index.html
Over Bol.com
Sinds de introductie van bol.com in maart 1999 zijn meer dan acht
miljoen bestellingen geleverd aan Nederlands sprekende klanten over de
hele wereld. Twee miljoen van in totaal vier miljoen on-line kopers in
Nederland zijn klant van bol.com. Dat maakt bol.com marktleider op het
gebied van on-line retail op het gebied van boeken, entertainment,
elektronica en mobiele telefoons. Bol.com is de populairste
internetshop in Nederland.(a) Bezoek voor meer informatie
http://www.nl.bol.com/
((a) Blauw Research: 2005 Online Shopping Monitor; I&P Monitor)
Over Wehkamp
Wehkamp, opgericht in 1952, is marktleider op de Nederlandse markt
voor thuiswinkelen. Wehkamp heeft 1,4 miljoen regelmatige terugkomende
klanten en levert jaarlijks ruim 5 miljoen bestellingen. Het
productassortiment telt meer dan 22.000 artikelen in zes categorieën:
mode, wonen, huishoudelijke apparaten, elektronica,gezondheid &
schoonheid en vrijetijd. Wehkamp's website heeft 1 miljoen bezoekers
per week. Ga voor meer informatie naar http://www.wehkamp.nl/
Over Endeca
Endeca is een zoek- en informatietoegangbedrijf van de volgende
generatie. Door het combineren van gepatenteerde intellectuele
eigendom, wetenschappelijke doorbraken en een sterke focus op de
ervaring van de klant, helpt het Endeca Information Access Platform
mensen informatie te vinden, te analyseren en te begrijpen op manieren
die nooit eerder mogelijk waren. Vooraanstaande wereldwijd actieve
organisaties zoals ABN AMRO, Bank of America, Boeing, Costco, Cox
Newspapers, The (US) Defense Intelligence Agency, The Home Depot,
Hyatt, IBM, John Deere, Lehman Brothers, The Library of Congress,
Texas Instruments en Walmart.com rekenen op Endeca voor hun
bedrijfskritische toepassingen die de opbrengst verhogen, de kosten
verlagen en de bedrijfsvoering stroomlijnen. Met haar hoofdkantoor in
Cambridge, MA, is Endeca een besloten vennootschap met vestigingen in
Noord-Amerika, Europa en Azië.