Ingezonden persbericht
P E R S B E R I C H T
HONIG met WK-actie in alle dagbladen
'Het Honig WK-shirt kun je niet missen' is het thema van de advertentie voor Honig die op 6 april in de Nederlandse dagbladen staat. Paul Wagemaker en Arnout Robbe van Roorda Reclamebureau ontwierpen de dagbladadvertentie in het kader van de ADCN/Cebuco workshop eerder dit jaar.
Doelstelling van de advertentie voor Honig is om bekendheid te creëren voor de WK actie en mensen te activeren om te gaan sparen voor een Oranjeshirt met eigen naam. Wagemakers en Robbe hebben met hun concept het idee goed vertaald naar een krachtige opvallende dagbladadvertentie. De kernwoorden uit de briefing waren: Hollands, WK, fun, trots, speels en sportief, en die kwamen er volgens de jury van de workshop in de uiting van Wagemaker en Robbe goed uit.
De dagbladen bieden Honig met de workshop, waarbij de advertentie ook echt geplaatst wordt, een kans om kennis te maken met het medium. Behalve de dagbladadvertenties wordt de actie ondersteund met een tv commercial (5 seconden tag-on), een radiospot en POS materiaal. Cebuco voert een effect onderzoek uit, daarnaast is het resultaat van de inzet van de dagbladen goed te bepalen aan de hand van het aantal bonnen dat wordt teruggestuurd.
"Met het terugsturen van die bonnen komt het wel goed', volgens Cees Polman, directeur van Cebuco. 'Uit onderzoek blijkt namelijk dat dagbladen in combinatie met radio- en tv over het algemeen een multiplier effect opleveren. Als je dan ook voldoende aandacht besteedt aan de creatieve invulling van de uiting zoals in dit geval, dan maak je dus een statement in de ruim 4,8 miljoen huishoudens waar een krant wordt gelezen, ofwel potentiële Honig-klanten. Je zult zien, heel Nederland loopt straks in een Honig WK-shirt met z'n eigen naam!"
Ook Victor Neyndorff, marketing manager a.i. bij Honig is enthousiast: "Dagblad advertenties kunnen enorm effectief zijn, zeker als ze inspelen op de actualiteit. De Honing WK oranje shirts promotie zorgt nu al voor erg veel respons. Ik verwacht dat deze dagblad advertentie voor een grote extra impuls zal zorgen. Bovendien ondersteunen we hiermee het merk op een onderscheidende manier. Zo springt Honig er mooi uit tijdens het WK".
De 1/1 pagina voor Honig in het kader van de ADCN/ Cebuco workshop
Concept: Arnout Robbe en Paul Wagemaker (Roorda)
Fotografie: Jaap Vliegenthart
Beeldbewerking: Soeverein
Verantwoordelijk aan klantzijde: Anouk Bels, Melanie Rudolf
---
Cebuco is de marketing organisatie van de Nederlandse dagbladen en zet zich in om de positie van het mediumtype dagbladen op de advertentiemarkt te versterken.