donderdag 6 april 2006
----------
Deze week (week 14) in FEM Business:
Mondiale reclames komen uit Amsterdam
Amsterdam heeft het weer. De stad is een magneet voor de internationale reclame-industrie. Nike en Adidas zijn tijdens het wereldkampioenschap voetbal aartsrivalen en dingen om de gunst van miljarden kijkers. Met campagnes die in de Amsterdamse grachtengorde zijn gemaakt. Toeval? Nee. Ook de campagnes van Coca-Cola, Olympus, Opel en andere wereldmerken zijn hier bedacht. Wat maakt de stad zo aantrekkelijk voor de creatieve industrie?
NedCar: jammer, maar geen ramp
De geavanceerde productietechniek ten spijt is er weinig toekomst voor de auto-assembleur. Of dat erg is voor de Nederlandse economie? Nee. NedCar is geen Fokker of Daf, die wél deel uitmaakten van een innovatief cluster.
Bouwput Turkije trekt Nederlanders
Een jonge, hard werkende bevolking én een bruisende economie - zie daar de factoren die Nederlandse vastgoedontwikkelaars en masse in het vliegtuig naar Turkije doen stappen. Vooral retailvastgoed is in trek. Want de snel rijker wordende Turken willen wat wij al jaren doen: shoppen. Maar winkelcentra kennen ze nog nauwelijks.
Jan Hommen, de nieuwe supercommissaris
Met zijn commissariaten bij TNT, Reed Elsevier, ING en Ahold, is Jan Hommen een van de invloedrijkste bestuurders van Nederland. Wat vindt hij van de opkomst van private equity, zijn rol van de commissaris en zijn eigen toekomst.
meer informatie: Mike Ackermans 06 51 81 38 81
De business weekly FEM Business ordent wekelijks de relevant zakelijke, economische en financiële informatie. Naast het feitelijke nieuws ook oorzaken en gevolgen, achtergronden, heldere analyses en scherpe commentaren. De redactie schrijft over bedrijven, markten, sectoren en de mensen die erover beslissen. Deskundig en onafhankelijk. Naast het weekblad is er een goed bezochte