06/013
Air france en klm introduceren gezamenlijke internet check-in service
AMSTELVEEN, 6 april 2006 - Op 4 april werd een nieuwe mijlpaal op het gebied van e-services bereikt met de introductie van een gezamenlijke internet check-in service van Air France en KLM. KLM-passagiers kunnen nu op www.klm.com ook inchecken voor Air France-vluchten en Air France-bestemmingen.
Daarnaast profiteren passagiers van een aantal verbeteringen: versneld opvragen van de reservering, één boarding pass voor de hele reis en internet check-in mogelijkheden vanaf meer dan 90% van alle luchthavens.
Passagiers kunnen vanaf 30 uur tot 1 uur voor vertrek via internet inchecken. In sommige gevallen (voor KLM-vluchten naar de VS en voor door Northwest Airlines uitgevoerde vluchten vanaf Amsterdam, Rome, Frankfurt en Mumbai) is internet check-in vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek van de vlucht beschikbaar. Reizigers kunnen op www.klm.com inchecken voor hun vlucht, een stoel kiezen en hun boarding pass afdrukken. Passagiers die met ruimbagage reizen kunnen deze afgeven bij speciale bagageafgiftepunten op de luchthavens.
Van de KLM-passagiers die met een e-ticket vanaf Schiphol reizen, checkt momenteel 30% online in. Internet check-in is een van de snelst groeiende e-services van KLM en Air France.
Aan het begin van deze maand bestond maar liefst 76% van alle verkochte KLM-tickets uit e-tickets. Met ingang van mei 2006 accepteert KLM alle e-tickets van andere SkyTeam-partners en vice versa. Dit betekent dat passagiers voortaan nog maar één e-ticket nodig hebben voor vluchten die door verschillende SkyTeam-luchtvaartmaatschappijen worden uitgevoerd.
KLM