PERSBERICHT
nieuwe visuele identiteit onderstreept ambities neopost
Almere, 6 april 2006 - Neopost, Europees marktleider en wereldwijd de op één na grootste leverancier op het gebied van postoplossingen, heeft een nieuwe visuele identiteit die de huidige positionering onderstreept en de toekomstvisie van de organisatie weergeeft. Alle Neopost-vestigingen zullen wereldwijd het nieuwe logo, de nieuwe slogan en huisstijl hanteren, om de inzichtelijkheid en consistentie van het Neopost-merk te maximaliseren.
De Engelstalige slogan 'We value your mail' geeft de ambities van Neopost duidelijk weer. Het beslaat een belofte aan de klant, een uitdaging voor alle Neopost-medewerkers en de doelstelling om de (naams)bekendheid van Neopost te handhaven. Neopost levert met haar oplossingen een essentiële bijdrage aan efficiënte postverwerking en het optimaal beheren van bedrijfsprocessen. Victor Dake, Managing Director Neopost BV, stelt: "De nieuwe huisstijl laat dynamiek, betrokkenheid, technologie en iets eigentijds zien. Het staat voor onze missie meer waarde toe te voegen dan welke leverancier dan ook; dat is wat wij richting onze klanten over de hele wereld gaan ondernemen. Die belofte is verwerkt in de nieuwe huisstijl."
Sinds 1992 is het logo van de Neopost Groep ongewijzigd. De Groep was destijds in niet meer dan vier landen operationeel, slechts eenderde zo groot als nu en nog geen wereldwijd erkende organisatie. Tegenwoordig heeft Neopost vestigingen in 14 landen, meer dan 4700 medewerkers en een omzet van meer dan 800 miljoen euro. De organisatie heeft zich ontwikkeld tot een belangrijke marktspeler; in Europa de grootste en wereldwijd de op één na grootste leverancier op het gebied van postoplossingen (onder andere frankeer- en documentsystemen). Neopost levert klanten over de gehele wereld optimale service door in te spelen op hun wensen en behoeften en door een technologisch geavanceerde oplossingenreeks te bieden. De organisatie streeft ernaar met haar doelgerichte innovaties de ontwikkelingen binnen de postindustrie continu vooruit te blijven en is mede hierdoor een belangrijke partner geworden voor nationale postautoriteiten en aanverwante bedrijven.
Over Neopost
De Neopost Groep is Europees marktleider voor de productie en verkoop van postverwerkingapparaten: couverteersystemen, software, frankeermachines, weegschalen, briefopeners, postkamermeubilair en supplies. De Neopost Groep neemt wereldwijd een toonaangevende positie in. Het hoofdkantoor is gevestigd in Parijs en heeft diverse verkoop- en productievestigingen in de Verenigde Staten, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Canada, Nederland, Italië, België, Ierland, Japan, Noorwegen en Spanje. Neopost producten worden verkocht in 90 landen wereldwijd. Neopost Nederland bestaat uit Neopost BV, het marketing- en nationale verkoopkantoor in Almere, en Neopost Technologies in Drachten met productie- en R&D-afdelingen.
In 2005 behaalde Neopost een omzet van ¤ 827 miljoen. In 2002 nam Neopost zowel Ascom Hasler, wereldwijd nummer drie leverancier van mailingoplossingen, als Stielow, toonaangevend leverancier van postkamermeubilair en enveloppenopeners over. Neopost is genoteerd op de Eurolist van Euronext Paris en heeft een marktwaarde van ongeveerd ¤ 2.6 miljard.
Meer informatie over Neopost:
---
Voor redactionele informatie en/of beeldmateriaal en aanvullende informatie met betrekking tot de nieuwe huisstijl:
Influx PR - Margienke Smit - Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn.
Telefoon: 055 - 366 3034, e-mail: margienke@influx-pr.com (Ref: Pb0106)