Ingezonden persbericht


Persbericht

Arnhem, 6 april 2006

FrontRange Solutions komt met vernieuwde versie van iHEAT

FrontRange Solutions, leverancier van oplossingen voor IT service management, CRM- en customer contact technologie, heeft een vernieuwde versie van iHEAT op de markt gebracht. iHEAT is de remote access module van de IT helpdesk en IT service management suite HEAT. iHEAT 8.3.7. biedt systeembeheerders en IT helpdeskmedewerkers, die op afstand of mobiel werken, meer functionaliteit die het gebruiksgemak verbetert, en verbeterde beveiliging.

In de nieuwe versie van iHEAT kunnen dankzij proxy tunneling data volgens de HTTPS CONNECT-methode (ook wel SSL-tunneling of HTTPS-tunneling genoemd) ook via port 443 verstuurd worden. Daardoor kan een remote gebruiker, die via een web proxy server toegang tot internet zoekt, veilig verbinding met de iHEAT-server maken. De nieuwe versie van iHEAT ondersteunt ook de group policy van Microsoft en de uitbreidingen. Dat betekent, dat systeembeheerders de registry-based policy kunnen beheren, scripts kunnen toewijzen, applicaties kunnen beheren en zelf op afstand allerlei beveiligingsopties kunnen definiëren. Tenslotte kunnen gebruikers met iHEAT 8.3.7 gebruik maken van een universele print driver voor het printen op lokale client printers. Systeembeheerders kunnen de iHEAT-server op Windows XP SP 2 installeren, waardoor de kosten beperkt blijven.

iHEAT is onderdeel van HEAT, de productsuite van FrontRange Solutions, die bestaat uit een breed scala van IT service management tools. HEAT kan zowel gebruikt voor interne IT helpdesks als voor externe customer support toepassingen. De productsuite is door Pink Elephant gecertificeerd voor de ondersteuning van de ITIL-processen voor incident management, problem management, change management en configuration management. HEAT is voor organisaties dus een zeer aantrekkelijke en relatief goedkope manier om ITIL-processen in hun organisatie in te voeren. Door te werken met gestandaardiseerde processen voor IT service management neemt de efficiency en de kwaliteit van de IT helpdesk toe.


---