MediaPlaza
Donderdag 6 april
Media Plaza, Utrecht
IPTV GOOIT MEDIALANDSCHAP OP DE SCHOP
Analoge televisie - zoals we die al jaren kennen - is uitontwikkeld.
Digitale televisie is sinds ongeveer 1990 in ontwikkeling en is,
getuige ook de recente campagnes vanuit de kabelmaatschappijen, aan
een opmars bezig. In 2004 keek 10 procent van de Nederlandse bevolking
naar digitale televisie. Binnenkort zal televisie via een
breedbandverbinding - live of streaming - de normaalste zaak van de
wereld zijn. Dankzij interactieve- en IPTV wordt het tv-aanbod immens
vergroot en ontstaan er interactiemogelijkeden met de kijker.
Uitzendmomenten worden zelf gekozen; is het niet via
video-on-demandmogelijkheden, dan wel door de harddiskrecorder die
uren aan televisie- en filmmateriaal opslaat. En bewaart tot de kijker
het schikt.
De gevolgen voor het nu al roerige medialand zullen groot zijn. De
ontwikkelingen hebben een flinke impact op de marketingwereld. De
aandachtsmarkt van het adverteren verandert en marketeers zullen
hierop in moeten spelen. Commercials in de oude vorm zullen niet lang
meer werken, want onderbrekingen van programma's door reclameblokken
zullen vlug doorgespoeld worden. Daar staat tegenover, dat huishoudens
door IPTV ineens identificeerbare eindgebruikers worden. Zoals online
pc's een IP-nummer hebben, zullen ook tv's straks unieke, traceerbare
adressen krijgen. Waardoor er voor marketeers een rijkdom aan
informatie beschikbaar zal komen. Met deze kennis kunnen passende
commerciële aanbiedingen gedaan worden. De vraag is echter in welke
vorm dit het meest opportuun is.
Tijdens het eerste seminar IPTV uit het drieluik 'verschuiving in
medialand', komen pioniers, experts en leveranciers aan het woord om u
een helder beeld te geven over de impact van interactieve- en
internettelevisie op uw reclameactiviteiten.
Kennis voor consumentenmarketing en adverteerders
Dit seminar is belangrijk voor:
o B-2-C Marketing-communicatiemanagers
o Brandmanagers
o Channelmanagers
o Key account managers
Essentiële kennisupdate
De bovengenoemde doelgroep zal:
o Inzicht krijgen in de (marketing)mogelijkheden van interactieve en
(internet)televisie
o Kennis update: een overview van de trends en ontwikkelingen op
televisiegebied en de veranderende mediaconsumptie
o Praktijkcases van organisaties die nu al de voordelen van IPTV en
interactieve televisie ervaren. Welke kansen lopen bedrijven mis als
ze niet meegaan met de ontwikkelingen van IPTV?
o Netwerken met branchegenoten en aanbieders
De volgende twee seminars uit het drieluik vinden plaats op:
- 27 september - Marketing, weblogs & RSS (kijk hier)
- 18 oktober - Marketing, internetradio & POD-casts (kijk hier)
Voor vragen over sponsoring kunt u contact opnemen met Richard Schulte
via 030 - 29 141 36.
PROGRAMMA IPTV
09.30 Ontvangst met koffie/thee
10.00 Opening en inleiding door dagvoorzitter
10.15 Keynote - De nieuwste advertentiemogelijkheden dmv interactie en
internettelevisie in Groot-Britannie door Andrew Howells, Zip
Television
11.00 Keynote - Visie op de trends binnen de televisie branche door
Marianne Herbert, Media Plaza.
Welke toepassingen van IPTV zijn er? Wat kun je ermee en wat betekent
het voor bedrijven? Wat zijn mogelijkheden van internettelevisie? Gaan
we "georganiseerd zappen door de elektronische programma gids", onze
harddiskrecorders programmeren en video on demand bekijken? Dankzij
snel toenemende bandbreedte en veranderende infrastructuur zijn deze
mogelijkheden intussen realiteit geworden. Wat betekent de
veranderende mediaconsumptie voor de moderne marketeer?
11.30 Leader presentaties - Drie vooruitstrevende cases vertellen in
ieder 10 minuten hoe zij momenteel gebruik maken van IPTV en wat hen
dit oplevert. Tijdens de parallelsessies gaan ze hier uitgebreid op in
en geven inzicht hoe ze dit bereikt hebben. Nieuwe toepassing van
internettelevisie.
12.00 Elevator pitch parallelsessies
De overige parallelsessie-presentatoren pitchen ieder binnen 1 minuut
hun praktijkcase of oplossing.
12.05 Lunch
13.00 Parallelsessies ronde 1
1. Demonstratie van de huiskamer van de toekomst.
14.00 Parallelsessies ronde 2
14.40 Pauze
15.00 Keynote - Visionair spreker IPTV en demonstratie
16.00 Netwerkborrel
SPREKERS
Andrew Howells (UK), mede-oprichter en Managing
Partner Zip Television Andrew has worked with interactive media since
the mid 1980's when he worked for Sony promoting the use of
interactive media for training. Since then he has also launched and
developed two new media agencies for WPP and Omnicom. Having worked on
some of the first interactive games launched on the Sky Digital
platform, Andrew recognised the need for a full service interactive TV
agency and set up BMPtvi in May 2000 to provide integrated campaigns
across the agency's client base. Since then he has consulted and
designed many campaigns for companies including Camelot, Granada,
Sony, Barclaycard, Hasbro, Compaq, Coty and Reckitt Benckiser.
Marianne Herbert (1972) is werkzaam bij Media
Plaza als programmamaker, presentator en workshopbegeleider. Marianne
studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam,
met als specialisatie Informatiestudies. Kennisoverdracht vormt de
rode draad in haar loopbaan: na als docent te zijn begonnen op de
universiteit, werkte zij twee jaar als internetconsultant. Inmiddels
verzorgt ze ruim zes jaar presentaties en workshops bij Media Plaza