MediaPlaza


Donderdag 6 april
Media Plaza, Utrecht

IPTV GOOIT MEDIALANDSCHAP OP DE SCHOP
Analoge televisie - zoals we die al jaren kennen - is uitontwikkeld. Digitale televisie is sinds ongeveer 1990 in ontwikkeling en is, getuige ook de recente campagnes vanuit de kabelmaatschappijen, aan een opmars bezig. In 2004 keek 10 procent van de Nederlandse bevolking naar digitale televisie. Binnenkort zal televisie via een breedbandverbinding - live of streaming - de normaalste zaak van de wereld zijn. Dankzij interactieve- en IPTV wordt het tv-aanbod immens vergroot en ontstaan er interactiemogelijkeden met de kijker. Uitzendmomenten worden zelf gekozen; is het niet via video-on-demandmogelijkheden, dan wel door de harddiskrecorder die uren aan televisie- en filmmateriaal opslaat. En bewaart tot de kijker het schikt.

De gevolgen voor het nu al roerige medialand zullen groot zijn. De ontwikkelingen hebben een flinke impact op de marketingwereld. De aandachtsmarkt van het adverteren verandert en marketeers zullen hierop in moeten spelen. Commercials in de oude vorm zullen niet lang meer werken, want onderbrekingen van programma's door reclameblokken zullen vlug doorgespoeld worden. Daar staat tegenover, dat huishoudens door IPTV ineens identificeerbare eindgebruikers worden. Zoals online pc's een IP-nummer hebben, zullen ook tv's straks unieke, traceerbare adressen krijgen. Waardoor er voor marketeers een rijkdom aan informatie beschikbaar zal komen. Met deze kennis kunnen passende commerciële aanbiedingen gedaan worden. De vraag is echter in welke vorm dit het meest opportuun is.

Tijdens het eerste seminar IPTV uit het drieluik 'verschuiving in medialand', komen pioniers, experts en leveranciers aan het woord om u een helder beeld te geven over de impact van interactieve- en internettelevisie op uw reclameactiviteiten.

Kennis voor consumentenmarketing en adverteerders Dit seminar is belangrijk voor:
o B-2-C Marketing-communicatiemanagers
o Brandmanagers
o Channelmanagers
o Key account managers

Essentiële kennisupdate
De bovengenoemde doelgroep zal:
o Inzicht krijgen in de (marketing)mogelijkheden van interactieve en (internet)televisie
o Kennis update: een overview van de trends en ontwikkelingen op televisiegebied en de veranderende mediaconsumptie o Praktijkcases van organisaties die nu al de voordelen van IPTV en interactieve televisie ervaren. Welke kansen lopen bedrijven mis als ze niet meegaan met de ontwikkelingen van IPTV? o Netwerken met branchegenoten en aanbieders

De volgende twee seminars uit het drieluik vinden plaats op:
- 27 september - Marketing, weblogs & RSS (kijk hier)
- 18 oktober - Marketing, internetradio & POD-casts (kijk hier)

Voor vragen over sponsoring kunt u contact opnemen met Richard Schulte via 030 - 29 141 36.

PROGRAMMA IPTV
09.30 Ontvangst met koffie/thee
10.00 Opening en inleiding door dagvoorzitter
10.15 Keynote - De nieuwste advertentiemogelijkheden dmv interactie en internettelevisie in Groot-Britannie door Andrew Howells, Zip Television
11.00 Keynote - Visie op de trends binnen de televisie branche door Marianne Herbert, Media Plaza.
Welke toepassingen van IPTV zijn er? Wat kun je ermee en wat betekent het voor bedrijven? Wat zijn mogelijkheden van internettelevisie? Gaan we "georganiseerd zappen door de elektronische programma gids", onze harddiskrecorders programmeren en video on demand bekijken? Dankzij snel toenemende bandbreedte en veranderende infrastructuur zijn deze mogelijkheden intussen realiteit geworden. Wat betekent de veranderende mediaconsumptie voor de moderne marketeer? 11.30 Leader presentaties - Drie vooruitstrevende cases vertellen in ieder 10 minuten hoe zij momenteel gebruik maken van IPTV en wat hen dit oplevert. Tijdens de parallelsessies gaan ze hier uitgebreid op in en geven inzicht hoe ze dit bereikt hebben. Nieuwe toepassing van internettelevisie.
12.00 Elevator pitch parallelsessies
De overige parallelsessie-presentatoren pitchen ieder binnen 1 minuut hun praktijkcase of oplossing.
12.05 Lunch
13.00 Parallelsessies ronde 1

1. Demonstratie van de huiskamer van de toekomst. 14.00 Parallelsessies ronde 2
14.40 Pauze
15.00 Keynote - Visionair spreker IPTV en demonstratie 16.00 Netwerkborrel

SPREKERS
Andrew Howells (UK), mede-oprichter en Managing Partner Zip Television Andrew has worked with interactive media since the mid 1980's when he worked for Sony promoting the use of interactive media for training. Since then he has also launched and developed two new media agencies for WPP and Omnicom. Having worked on some of the first interactive games launched on the Sky Digital platform, Andrew recognised the need for a full service interactive TV agency and set up BMPtvi in May 2000 to provide integrated campaigns across the agency's client base. Since then he has consulted and designed many campaigns for companies including Camelot, Granada, Sony, Barclaycard, Hasbro, Compaq, Coty and Reckitt Benckiser.

Marianne Herbert (1972) is werkzaam bij Media Plaza als programmamaker, presentator en workshopbegeleider. Marianne studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, met als specialisatie Informatiestudies. Kennisoverdracht vormt de rode draad in haar loopbaan: na als docent te zijn begonnen op de universiteit, werkte zij twee jaar als internetconsultant. Inmiddels verzorgt ze ruim zes jaar presentaties en workshops bij Media Plaza