Digitale Uitgeverij komt met Curaçao Magazine

ROTTERDAM, 20060405 -- Op 1 november j.l. ging in Rotterdam De Nieuwe Uitgeverij van start. De uitgeverij brengt digitale kwaliteitsmagazines uit, bekostigd door sponsoren en gratis voor abonnees. De verspreiding vindt plaats via e-mail en RSS. Het startmagazine is de travelglossy Curaçao Magazine, die op het punt staat te worden gepubliceerd.


Curaçao Magazine (www.curacaomagazine.nl) wordt maandelijks verzonden, het eerste nummer komt uit op 4 mei aanstaande. De content wordt voor het magazine geschreven en is enthousiasmerend en informatief van toon, de vormgeving eigentijds en Caribisch. De doelgroep bestaat uit iedereen die interesse heeft in Curaçao: reizigers, ondernemers, studenten en toeristen.

Initiatiefnemers van De Nieuwe Uitgeverij zijn Robert de Boer van New Kitd en Tessa Weber van U-Mails. Beide online ondernemers verbaasden zich over het gebrek aan kwalitatief hoogwaardige, onafhankelijke digitale magazines. "Elk interesseveld heeft een papieren tijdschrift, waar iemand met hart en ziel aan werkt, dat zie je in de vormgeving en de inhoud. Voor mensen die zich het liefst digitaal informeren, bestaan weblogs, portals en RSS, maar nauwelijks mooie magazines. Gezien het feit dat we in zo'n hoog tempo digitaliseren, vind ik dat vreemd." legt Tessa Weber, verantwoordelijk voor de redactie, uit.

Robert de Boer vertelt waarom hij de (beperkte) advertentieruimtes snel verwacht te vullen: "Bedrijven weten vaak niet hoe ze hun klanten moeten bereiken. Die klanten zijn druk en onderweg en willen informatie meteen en op hun favoriete manier ontvangen. Goede marketingmensen weten dat en willen op meerdere manieren informatie aanbieden, maar de juiste dragers daarvoor ontbreken. Er is heel veel mogelijk en als je dan, net als wij, te lang moet wachten tot iemand er mee aan de slag gaat, besluit je zelf maar gewoon zo'n medium te starten."

Beide ondernemers verwachten veel belangstelling van adverteerders: doelgroepen zijn helder, verrekening vindt plaats op basis van bereik (abonnees die de magazines openen binnen 7 dagen na verzending) en het klikgedrag is in realtime 24/7 rapportages te volgen.

De Nieuwe Uitgeverij zet haar beschikbare kennis en kunde tevens in voor redacties die een digitale variant naast hun bestaande tijdschrift op de markt willen brengen.



De Nieuwe Uitgeverij