Ingezonden persbericht
Europse Pleon kantoren genomineerd voor 10 SABRE Awards
Amsterdam, 5 april 2006 - Communicatieadviesbureau Pleon is genomineerd voor 10 SABRE (Superior Achievement in Branding and Reputation) Awards in pr en corporate communicatie van de Amerikaanse Holmes Group. Pleon Nederland en Italië zijn beiden éémaal genomineerd, het Franse kantoor tweemaal.PleonDuitsland ontving zes nominaties. Pleon maakt kans in de categorieën Automotive, Public Sector, Digital Media, Consumer Marketing, Corporate Media Relations, Retailers, Cause-related Marketing, Mediterranean en DAS (Deutschland, Austria, Switzerland).
In Nederland is Pleon voorgedragen in de categorie Public Sector voor de PR -en communicatiecampagne voor Handhaven op Niveau (HoN). Dit vijfjarig project van het Ministerie van Justitie stimuleerde lagere overheden bij het voeren van een integraal handhavingsbeleid op thema's als Leerplicht, Brandveiligheid en Kwaliteit van de leefomgeving.
Pleon verzorgde de totale communicatie voor Handhaven op Niveau. Via media als de Handhavingskrant, diverse thematische publicaties, congressen en publiekscampagnes zoals de Dag van de Leerplicht, de Dag van het Buitengebied, de 24-Uurs Handhavingsactie en gerichte PR-campagnes heeft Pleon het project stevig op de politieke en publieke agenda gezet.
De SABRE Awards zijn een initiatief van the Holmes Group. The Holmes Group publiceert al meer dan 15 jaar haar toonaangevende rapport over de internationale pr-sector: het Holmes Report. Voorzitter van de jury is CEO Paul Holmes. De jury bestaat verder uit senior public relations professionals, senior corporate communicatie professionals, leidinggevenden van vooraanstaande pr-bureaus en directeuren van bedrijven.
Over Pleon
Pleon (www.pleon.com) is een van de leidende communicatieadviesbureaus in Europa. Pleon - een afgeleide van het oud-Grieks voor 'meer' - ontwikkelt marketing en communicatiestrategieën voor zowel overheid als bedrijfsleven en voert deze uit, zowel op lokaal, Europees als wereldwijd niveau.
Met 850 medewerkers en 31 vestigingen in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Italië, Kroatië, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Rusland, Spanje, Tsjechië en Zwitserland voert Pleon de ranglijst van Europese communicatiebureaus aan. Het bureau heeft specialisten op het gebied van pr, public affairs, corporate communications, marketing, change management, risk management en design. In de overige Europese landen en in de Verenigde Staten, Latijns-Amerika en Azië wordt Pleon vertegenwoordigd door sterke partners binnen het Brodeur/Pleon Worldwide-netwerk.
Pleon is onderdeel van BBDO Worldwide, dat op haar beurt deel uit maakt van Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC), (www.omnicomgroup.com), een van 's werelds grootste marketing and corporate communicatiebedrijven.
Contact bij vragen
Alex Schoep
International Chairman Pleon
Tel: 020 - 4874000
Mobiel: 06 - 53 39 00 05
email: alex.schoep@pleon.com