Consument stapt niet gauw over op Triple Play
Hcc
http://www.hcc.nl
De consument is niet happig op een overstap naar een Triple Play-pakket, blijkt uit
onderzoek van hcc. Hij is tevreden over zijn huidige aansluitingen en bang dat hij bij
een overstap naar één aanbieder zonder telefoon, tv en internet komt te
zitten als er iets mis gaat.
hcc heeft voor het onderzoek ruim 1100 leden naar hun mening over Triple Play gevraagd.
Een ruime meerderheid (64 procent) blijkt bekend met de term en een groot deel (59
procent) vindt het een interessante ontwikkeling. Triple Play staat voor internetten,
telefoneren en televisiekijken via één aanbieder. Vooral een aantrekkelijke
prijs en het gemak van zo'n totaalpakket worden gezien als een voordeel. Een aanzienlijk
deel ziet ook de integratie van verschillende diensten, zoals beeldbellen via internet,
als een duidelijk pluspunt.
Toch is 45 procent niet van plan over te stappen binnen de komende zes maanden. Nog geen
tien procent verwacht het komende halfjaar wel in te gaan op een aanbod, de overige 46
procent weet het nog niet.
Ronald van Rooden, directeur hcc, begrijpt de aarzeling van de consument. 'Op dit moment
zijn er nog te veel drempels voor de consument om over te stappen. Zo is het opzeggen van
huidige abonnementen bij diverse aanbieders lastig omdat contracten verschillen in duur en
ook de voorwaarden niet gelijk zijn.'