Frank Buytendijk benoemd tot vice-president Corporate Strategy bij Hyperion
EMEA klant krijgt ondersteuning van waardevolle BPM-bron
RUEIL, FRANCE/UTRECHT, 4 april 2006 - Hyperion (Nasdaq: HYSL), wereldwijd marktleider op het gebied van Business Performance Managementsoftware, kondigde vandaag aan dat Frank Buytendijk is benoemd tot vice-president Corporate Strategy. Vanuit deze functie zal Buytendijk, vanuit Nederland, strategisch richting geven aan Hyperion wereldwijd. Hierbij zal de nadruk liggen op het behartigen van de unieke belangen en wensen van klanten uit Europa, het Midden Oosten en Afrika (EMEA).
"Frank is een enorme aanwinst voor Hyperion, en uiteraard voor onze klanten en partners binnen EMEA," zegt Alain Blanc, Vice President EMEA bij Hyperion. "Hij heeft veel kennis en inzicht over het gebied waar organisatiedoelstellingen en operationale issues elkaar kruisen. Met deze kennis helpt hij bedrijven om te kunnen veranderen in high performance organisaties."
Buytendijk, een gerespecteerde autoriteit op het gebied van Business Intelligence en Business Performance Management, zal de strategie en visie van Hyperion's Business Performance Management (BPM) helpen uitbouwen om tegemoet te komen aan de veranderende behoeftes van de EMEA-klanten.
"Frank is een van de meest creatieve thought leaders in BPM," aldus Howard Dresner, Chief Strategy Officer van Hyperion. "Hij is een waardevolle aanvulling binnen het strategisch team, dat Hyperion's wereldwijde strategie begeleidt en beïnvloedt om het succes van onze klanten op de beste manier te ondersteunen."
Buytendijk was voorheen werkzaam bij Gartner als vice-president Research en hoofd-analist op het gebied van Performance Management. Voorafgaand aan zijn tijd bij Gartner, bekleedde Buytendijk functies bij het Nederlandse adviesbureau VODW/Synergetics en gaf hij binnen Rabobank leiding aan de business intelligence development group. Daarvoor werkte hij als systeemontwerper.
"Ik heb altijd veel waardering voor Hyperion gehad en was zeer onder de indruk van hun management team", zegt Frank Buytendijk. "Het bedrijf heeft een uitstekende reputatie onder klanten en staat erom bekend dat ze waarmaken wat ze beloven. Ik zet mijn expertise graag in om de klanten van Hyperion te helpen hun business performance verder uit te bouwen."
Over Hyperion
Hyperion (Nasdaq:HYSL) is wereldwijd marktleider op het gebied van Business Performance Managementsoftware. Het bedrijf heeft meer dan 11.000 klanten die de software van Hyperion gebruiken om zicht te krijgen op de resultaten van hun activiteiten en om hen te helpen plannen en organiseren om die prestaties te verbeteren. Met de Hyperion software kunnen klanten data verzamelen, ordenen en analyseren, alvorens het door de onderneming te communiceren. Hyperion levert de enige Business Performance Managementoplossing die in één enkel systeem financiële management applicaties integreert met een business intelligence platform.
Hyperion is opgenomen in de FORTUNE 100 Best Companies to Work For 2004-lijst en bedient klanten in 45 landen. Met een netwerk van meer dan 600 partners biedt Hyperion een ongeëvenaard niveau van gespecialiseerde oplossingen en diensten. In het fiscale jaar dat eindigde op 30 juni 2005 heeft Hyperion een jaaromzet gerealiseerd van 703 miljoen dollar. De onderneming heeft zijn hoofdvestiging in Santa Clara, Californië. Voor meer informatie zie
Safe Harbor Statement
Statements in this press release other than statements of historical fact are forward-looking statements, including, but not limited to, statements concerning the potential success of anticipated product features, the anticipated product offerings and the potential market opportunities for business performance management software. Such statements constitute anticipated outcomes and do not assure results. Actual results may differ materially from those anticipated by the forward-looking statements due to a variety of factors, including, but not limited to the company's ability to retain and attract key employees, the successful and timely development of new products, the impact of competitive products and pricing, customer demand, and technological shifts. For a more detailed discussion of factors that could affect the company's performance and cause actual results to differ materially from those anticipated in the forward-looking statements, interested parties should review the company's filings with the Securities and Exchange Commission, including the Report on Form 10-K filed on August 31, 2005 and the report on Form 10-Q filed on November 9, 2005. The company does not undertake an obligation to update its forward-looking statements to reflect future events or circumstances.
"Hyperion," the Hyperion "H" logo and Hyperion's product names are trademarks of Hyperion. References to other companies and their products use trademarks owned by the respective companies and are for reference purpose only.