Zo'n 500.000 mensen in Nederland hebben astmatische klachten. Dat betekent dat iedereen één of meerdere mensen kent met astma. Eén op de 25 mensen heeft het immers. Iedereen met astma kent goede en slechte dagen en goede en slechte periodes.
Geneesmiddelenfabrikant AstraZeneca wil de variabiliteit van astma onder de aandacht brengen. Daarom heeft AstraZeneca in samenwerking met Bex*communicatie de campagne 'Astma Altijd Anders' gelanceerd. Centraal in de campagne staat de website
De website is een discussieplatform met een thematisch karakter. Thema's in de komende maanden zijn onder andere astma & sport, astma & werk/studie en astma & uitgaan. Daarnaast wordt op www.astmaaltijdanders.nl informatie gegeven over astma, maar ook adviezen van een medicus, de mogelijkheid om ervaringen met anderen uit te wisselen en zijn er diverse weblogs van gewone mensen met astma. Voor de campagne gaat AstraZeneca samenwerkingsverbanden aan met toonaangevende partners zoals het Astma Forum
Bex*communicatie is verantwoordelijk voor de strategie, conceptontwikkeling en projectmatige ondersteuning van de campagne 'Astma Altijd Anders. Bex* ontwikkelde in samenwerking met Triptic de website www.astmaaltijdanders.nl. Ook is Bex* verantwoordelijk voor de publicitaire ondersteuning van de campagne met onder andere radiospots, Boomerangcards en een perstraject.