RTL Group


RTL Nederland blijft onverminderd koploper in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar. RTL 4, RTL 5 en RTL 7 sloten de maand maart af met een gezamenlijk zenderaandeel van 31,6%. Een verbetering ten opzichte van februari (30,1%) en maart 2005 (31,3%). De SBS Groep volgde op afstand met 24,9% en de Publieken kwamen uit op 24,5%. Ook in de doelgroep 20-49 jaar staat RTL Nederland bovenaan de ranglijst met 30,4%. De SBS Groep en de Publieken volgen met respectievelijk 25,3% en 24,6%.

RTL 4 weet haar resultaat te verbeteren ten opzichte van februari met 0,4% en komt uit op een zenderaandeel van 17,6% in de doelgroep Boodschappers 20-49 jaar. Het programma Idols was de absolute topper in maart, gevolgd door onder andere GTST, CSI, Jouw Vrouw, Mijn Vrouw en Baantjer. Ook Lotto Weekend Miljonairs, nieuwkomer bij RTL 4, deed het uitstekend en Dancing With The Stars maakte een goed begin in maart.

Binnen RTL Nederland is RTL 5 deze maand de grootste stijger. De zender is in de doelgroep 20-34 jaar de tweede zender van Nederland geworden (achter RTL 4) en sluit maart 2006 af met een zenderaandeel van 11.4%, de hoogste score sinds juni 1995. De programmas die bij hebben gedragen aan dit uitstekende resultaat zijn onder andere Idols Backstage (de finale), CSI: New York, JENSEN!, de Amerikaanse hitserie Prison Break en de speelfilms Ice Age en Daddy Daycare.

RTL 7 heeft in de doelgroep Mannen 20-49 jaar een zenderaandeel behaald van 5,0%. RTL Nederland is in deze doelgroep marktleider met een gezamenlijk zenderaandeel van 27,4%. In de doelgroep 20-49 jaar scoorde RTL 7 4,8%. De hoogst scorende programma's bij de mannen 20-49 jaar waren onder andere Sport, Levensgevaarlijk, Voetbal Insite, A1 Grand Prix, De Pfaffs en de speelfilm White Men Cant Jump.


---

---------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Kim Koppenol, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718597 of kim.koppenol@rtl.nl.

© 2006 RTL Nederland / IP