RTL Nederland blijft onverminderd koploper in de doelgroep
Boodschappers 20-49 jaar. RTL 4, RTL 5 en RTL 7 sloten de maand maart
af met een gezamenlijk zenderaandeel van 31,6%. Een verbetering ten
opzichte van februari (30,1%) en maart 2005 (31,3%). De SBS Groep
volgde op afstand met 24,9% en de Publieken kwamen uit op 24,5%. Ook
in de doelgroep 20-49 jaar staat RTL Nederland bovenaan de ranglijst
met 30,4%. De SBS Groep en de Publieken volgen met respectievelijk
25,3% en 24,6%.
RTL 4 weet haar resultaat te verbeteren ten opzichte van februari met
0,4% en komt uit op een zenderaandeel van 17,6% in de doelgroep
Boodschappers 20-49 jaar. Het programma Idols was de absolute topper
in maart, gevolgd door onder andere GTST, CSI, Jouw Vrouw, Mijn Vrouw
en Baantjer. Ook Lotto Weekend Miljonairs, nieuwkomer bij RTL 4, deed
het uitstekend en Dancing With The Stars maakte een goed begin in
maart.
Binnen RTL Nederland is RTL 5 deze maand de grootste stijger. De
zender is in de doelgroep 20-34 jaar de tweede zender van Nederland
geworden (achter RTL 4) en sluit maart 2006 af met een zenderaandeel
van 11.4%, de hoogste score sinds juni 1995. De programmas die bij
hebben gedragen aan dit uitstekende resultaat zijn onder andere Idols
Backstage (de finale), CSI: New York, JENSEN!, de Amerikaanse hitserie
Prison Break en de speelfilms Ice Age en Daddy Daycare.
RTL 7 heeft in de doelgroep Mannen 20-49 jaar een zenderaandeel
behaald van 5,0%. RTL Nederland is in deze doelgroep marktleider met
een gezamenlijk zenderaandeel van 27,4%. In de doelgroep 20-49 jaar
scoorde RTL 7 4,8%. De hoogst scorende programma's bij de mannen 20-49
jaar waren onder andere Sport, Levensgevaarlijk, Voetbal Insite, A1
Grand Prix, De Pfaffs en de speelfilm White Men Cant Jump.
---
---------------
Noot aan de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met
Kim Koppenol, persdienst RTL Nederland via tel. 035-6718597 of
kim.koppenol@rtl.nl.
© 2006 RTL Nederland / IP
RTL Group