Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden start voorjaarsoffensief hypotheken 03-04-2006
Nationale-Nederlanden is op 1 april gestart met een nieuwe hypothekencampagne met de titel "Geen huis zonder hypotheek van Nationale-Nederlanden". De campagne wordt in april ondersteund door een rentekortingsactie waarbij de klant de rente van zijn hypotheek bijvoorbeeld 20 jaar vast kan zetten tegen het 10 jaarstarief. In de TV commercial, die vanaf vandaag te zien is, zijn verschillende, typisch Nederlandse straten te zien met een lege plek waar je een huis zou verwachten. De lege plek symboliseert: "Geen huis zonder hypotheek van Nationale-Nederlanden", de kernboodschap van de campagne. De campagne stelt dat Nationale-Nederlanden een bekende en vertrouwde onderneming in de Nederlandse samenleving is en een concurrerend hypotheekproductenpakket biedt met een scherp rentetarief. Een hypotheek van Nationale-Nederlanden is daarom een goede keuze. Naast een commercial op televisie worden er radiocommercials en billboards ingezet.

Bij de lancering van de hypothekencampagne zet Nationale-Nederlanden van 1 tot en met 30 april 2006 een rentekortingsactie in:
* 20 jaar vast tegen het 10 jaarstarief. Dit betekent 0,3% rentekorting op het 20 jaarstarief.

* 10 jaar vast tegen het 7 jaarstarief. Dit betekent 0,1% rentekorting op het 10 jaarstarief.

Deze actiekorting geldt voor de eerste rentevaste periode, bij nieuw gesloten polissen en nieuw gesloten aflossingsdepots. De actie geldt voor de producten Levenhypotheek, Beleggingshypotheek, OptimaalSpaarHypotheek, Verzekerd Spaarhypotheek, ZekerWonenHypotheek, Fondsenhypotheek.

Daarnaast kan een aflossingsvrije hypotheek gesloten worden tegen het leventarief. Dit betekent een rentekorting van 0,3 % op het 10 jaarstarief en 0,5% op het 20 jaarstarief, als men de aflossingsvrije hypotheek sluit in combinatie met Levenhypotheek, Beleggingshypotheek, OptimaalSpaarHypotheek, Verzekerd Spaarhypotheek, ZekerWonenHypotheek, met een rentevaste periode van 10 of 20 jaar. Het aflossingsvrije deel mag niet meer dan 50% van het totale bedrag zijn (exclusief overbruggingskrediet). Als door rentewijzigingen de genoemde verschillen veranderen, worden de actiekortingen daarop aangepast.

Mede door de "Zeker Wonen campagne" was 2005 een succesvol hypotheekjaar voor Nationale-Nederlanden. Met de campagne "Geen huis zonder hypotheek van Nationale-Nederlanden" wil Nationale-Nederlanden in 2006 het intermediair veel commerciële kansen bieden en haar bekendheid als hypotheekverstrekker verder vergroten. Hypotheekoffertes kunnen, door het intermediair, digitaal aangevraagd worden op Mijn.NN.nl. De digitale hypotheekofferte aanvraag is uitgebreid met de Fondsenhypotheek en de ZekerWonenHypotheek. Alle hypotheken die onderdeel uitmaken van een Nationale-Nederlanden Combiance pakket zijn nu dus digitaal aan te vragen. Middels deze werkwijze wil Nationale-Nederlanden de doorlooptijd van een offerteaanvraag verder verkleinen en het proces stroomlijnen zodat het intermediair sneller kan reageren naar de klant.