Nationale-Nederlanden start voorjaarsoffensief hypotheken
03-04-2006
Nationale-Nederlanden is op 1 april gestart met een nieuwe
hypothekencampagne met de titel "Geen huis zonder hypotheek van
Nationale-Nederlanden". De campagne wordt in april ondersteund door
een rentekortingsactie waarbij de klant de rente van zijn hypotheek
bijvoorbeeld 20 jaar vast kan zetten tegen het 10 jaarstarief.
In de TV commercial, die vanaf vandaag te zien is, zijn verschillende,
typisch Nederlandse straten te zien met een lege plek waar je een huis
zou verwachten. De lege plek symboliseert: "Geen huis zonder hypotheek
van Nationale-Nederlanden", de kernboodschap van de campagne. De
campagne stelt dat Nationale-Nederlanden een bekende en vertrouwde
onderneming in de Nederlandse samenleving is en een concurrerend
hypotheekproductenpakket biedt met een scherp rentetarief. Een
hypotheek van Nationale-Nederlanden is daarom een goede keuze. Naast
een commercial op televisie worden er radiocommercials en billboards
ingezet.
Bij de lancering van de hypothekencampagne zet Nationale-Nederlanden
van 1 tot en met 30 april 2006 een rentekortingsactie in:
* 20 jaar vast tegen het 10 jaarstarief. Dit betekent 0,3%
rentekorting op het 20 jaarstarief.
* 10 jaar vast tegen het 7 jaarstarief. Dit betekent 0,1%
rentekorting op het 10 jaarstarief.
Deze actiekorting geldt voor de eerste rentevaste periode, bij nieuw
gesloten polissen en nieuw gesloten aflossingsdepots. De actie geldt
voor de producten Levenhypotheek, Beleggingshypotheek,
OptimaalSpaarHypotheek, Verzekerd Spaarhypotheek, ZekerWonenHypotheek,
Fondsenhypotheek.
Daarnaast kan een aflossingsvrije hypotheek gesloten worden tegen het
leventarief. Dit betekent een rentekorting van 0,3 % op het 10
jaarstarief en 0,5% op het 20 jaarstarief, als men de aflossingsvrije
hypotheek sluit in combinatie met Levenhypotheek, Beleggingshypotheek,
OptimaalSpaarHypotheek, Verzekerd Spaarhypotheek, ZekerWonenHypotheek,
met een rentevaste periode van 10 of 20 jaar. Het aflossingsvrije deel
mag niet meer dan 50% van het totale bedrag zijn (exclusief
overbruggingskrediet). Als door rentewijzigingen de genoemde
verschillen veranderen, worden de actiekortingen daarop aangepast.
Mede door de "Zeker Wonen campagne" was 2005 een succesvol
hypotheekjaar voor Nationale-Nederlanden. Met de campagne "Geen huis
zonder hypotheek van Nationale-Nederlanden" wil Nationale-Nederlanden
in 2006 het intermediair veel commerciële kansen bieden en haar
bekendheid als hypotheekverstrekker verder vergroten.
Hypotheekoffertes kunnen, door het intermediair, digitaal aangevraagd
worden op Mijn.NN.nl. De digitale hypotheekofferte aanvraag is
uitgebreid met de Fondsenhypotheek en de ZekerWonenHypotheek. Alle
hypotheken die onderdeel uitmaken van een Nationale-Nederlanden
Combiance pakket zijn nu dus digitaal aan te vragen. Middels deze
werkwijze wil Nationale-Nederlanden de doorlooptijd van een
offerteaanvraag verder verkleinen en het proces stroomlijnen zodat het
intermediair sneller kan reageren naar de klant.
Nationale-Nederlanden