Gemeente Geldrop-Mierlo


Gemeente start met kwaliteitshandvest

Vanaf 3 april wordt in Geldrop-Mierlo gestart met een kwaliteitshandvest. Onder de slogan "Van goed naar beter" wil de gemeentelijke organisatie de service verbeteren. Niet de wettelijke termijnen zijn doorslaggevend voor de afhandeling van allerlei aanvragen, maar de afspraken die hierover zijn gemaakt. Deze afspraken hebben in de meeste gevallen een kortere doorlooptijd dan de wettelijke.

Natuurlijk kan niet elk product sneller afgehandeld worden dan de tijd die ervoor staat. Dit heeft soms te maken met de afhankelijkheid van derden maar ook met vastgesteld procedures. Gestart wordt met een lijst van producten die voor iedereen zichtbaar is op deze site. Door deze nieuwe afspraken hebben de klanten van de gemeente een beter zicht op de afhandeling van hun aanvragen maar ook recht op de beloofde kwaliteit.

INTERNET
De lijst met producten waarvoor het kwaliteitshandvest nu geldt wordt vanaf 3 april gepubliceerd op deze site. Hier vindt u tevens de tijd die producten in beslag mogen nemen voordat ze gereed zijn. Doel hiervan is om inzichtelijk te maken wat u kunt verwachten van de gemeente en waar u recht op heeft. Enkele opvallende producten zijn bijvoorbeeld: het rijbewijs (klaar terwijl u wacht), een collectevergunning (6 weken in plaats van 8 weken), een loterijvergunning (4 weken in plaats van 8 weken), het opvragen van persoonsinformatie (3 dagen in plaats van 4 weken) en een verhuizing binnen de gemeente (1 dag).

KLACHTEN?
Van de gemeentelijke organisatie krijgt u de belofte dat we het waar willen maken. U kunt ons er dus op aanspreken. Al bij de aanvraag maar bijvoorbeeld ook al het er uit gaat zien dat we het niet redden of erger...........als we het niet gered zouden hebben! Vandaar ook dat er meteen gewerkt is aan een klachtenregeling. Bent u van mening dat wij onze belofte niet nakomen? Meld het ons dan! Dit kan via de gemeentelijke site, telefonisch of schriftelijk. U kunt hiervoor terecht bij Krista van Melick (040- 289 38 41) of Gerrit Kamminga (040- 289 38 40)

NOG BETER
Op 3 april gaan we van start. Dat houdt in dat het begin gemaakt wordt maar het kan nog beter! We gaan dan ook de komende jaren verder in de verbetering van de dienstverlening. Ook producten die nu nog niet op de lijst staan worden onder de loep genomen en er wordt gekeken of het op een andere manier sneller of efficiënter kan. Zodra er een betere manier is om deze producten te verzorgen worden ze toegevoegd aan de lijst. Als het goed is, wordt de lijst met producten de komende tijd dus steeds langer.