Gemeente Geldrop-Mierlo
Gemeente start met kwaliteitshandvest
Vanaf 3 april wordt in Geldrop-Mierlo gestart met een
kwaliteitshandvest. Onder de slogan "Van goed naar beter" wil de
gemeentelijke organisatie de service verbeteren. Niet de wettelijke
termijnen zijn doorslaggevend voor de afhandeling van allerlei
aanvragen, maar de afspraken die hierover zijn gemaakt. Deze afspraken
hebben in de meeste gevallen een kortere doorlooptijd dan de
wettelijke.
Natuurlijk kan niet elk product sneller afgehandeld worden dan de tijd
die ervoor staat. Dit heeft soms te maken met de afhankelijkheid van
derden maar ook met vastgesteld procedures. Gestart wordt met een
lijst van producten die voor iedereen zichtbaar is op deze site. Door
deze nieuwe afspraken hebben de klanten van de gemeente een beter
zicht op de afhandeling van hun aanvragen maar ook recht op de
beloofde kwaliteit.
INTERNET
De lijst met producten waarvoor het kwaliteitshandvest nu geldt wordt
vanaf 3 april gepubliceerd op deze site. Hier vindt u tevens de tijd
die producten in beslag mogen nemen voordat ze gereed zijn. Doel
hiervan is om inzichtelijk te maken wat u kunt verwachten van de
gemeente en waar u recht op heeft. Enkele opvallende producten zijn
bijvoorbeeld: het rijbewijs (klaar terwijl u wacht), een
collectevergunning (6 weken in plaats van 8 weken), een
loterijvergunning (4 weken in plaats van 8 weken), het opvragen van
persoonsinformatie (3 dagen in plaats van 4 weken) en een verhuizing
binnen de gemeente (1 dag).
KLACHTEN?
Van de gemeentelijke organisatie krijgt u de belofte dat we het waar
willen maken. U kunt ons er dus op aanspreken. Al bij de aanvraag maar
bijvoorbeeld ook al het er uit gaat zien dat we het niet redden of
erger...........als we het niet gered zouden hebben! Vandaar ook dat
er meteen gewerkt is aan een klachtenregeling. Bent u van mening dat
wij onze belofte niet nakomen? Meld het ons dan! Dit kan via de
gemeentelijke site, telefonisch of schriftelijk. U kunt hiervoor
terecht bij Krista van Melick (040- 289 38 41) of Gerrit Kamminga
(040- 289 38 40)
NOG BETER
Op 3 april gaan we van start. Dat houdt in dat het begin gemaakt wordt
maar het kan nog beter! We gaan dan ook de komende jaren verder in de
verbetering van de dienstverlening. Ook producten die nu nog niet op
de lijst staan worden onder de loep genomen en er wordt gekeken of het
op een andere manier sneller of efficiënter kan. Zodra er een betere
manier is om deze producten te verzorgen worden ze toegevoegd aan de
lijst. Als het goed is, wordt de lijst met producten de komende tijd
dus steeds langer.