Ingezonden persbericht


Op zondag 2 april 2006 opent Saturnus de inschrijving voor The BeachBattle 2007.

Via de website www.beachbattle.com kunnen geïnteresseerde bands per 2 april zich per email inschrijven via de pagina "Inschrijvingsinfo".

Alles wat nodig is voor een volledige inschrijving, staat op deze pagina vermeld.

Uit de eerste 125 bands die onze organisatie een volledige inschrijving doen toekomen, worden de uiteindelijke 52 deelnemers aan de 2007-editie geselecteerd.

Bij gelijke geschiktheid is de datum van inschrijving bepalend of een band wel of niet wordt meegenomen in de selectieprocedure waarbij het principe geldt "wie het eerst komt, wie het eerst maalt".

Het prijzenpakket voor de deelnemers wordt opnieuw uitgebreid en wel met ¤ 1.000,- in geld en ¤ 1.000,- in natura.

Vanaf BeachBattle 2007 wint elke band vanaf de kwartfinales voor elk optreden 50 euro, ongeacht of de band wint of verliest.

Deze prijs wordt ter beschikking gesteld door YMCA Scheveningen en YMCA Nederland.

Verder krijgen de drie finalisten als aanvulling op de gewonnen studiotijd een aantal cd's van de in de studio gemaakte demo gratis, compleet met inlay.

De winnaar krijgt 150 cd's, de tweede plaats 100 cd's en de derde plaats 75 cd's.

Deze prijs wordt ter beschikking gesteld door Vanilla Music Store te Den Haag.

Verder verwacht onze organisatie dat het prijzenpakket van de uiteindelijke winnaar van BB 2007 nog zal worden verhoogd, nadere informatie hierover volgt in de toekomst. De onderhandelingen hieromtrent met nieuwe sponsors zijn in volle gang. Het prijzenpakket voor The BeachBattle 2007 voor zover nu bekend en 100% zeker is als volgt:

----------

In de kwartfinales ontvangt elke winnende band een bedrag van ¤ 100,- en wint elke verliezende band een bedrag van ¤ 50,-.
Verder biedt sponsor It's Your Record elke kwartfinalist de mogelijkheid om met korting een single of album op te nemen met producer Evert Nieuwstede welke dan zal worden gemixd door Chris Muller van de Holland Spoor Studio's.
De band die in de kwartfinales de meeste publieksstemmen krijgt, wordt door sponsor Ebolution een gratis professionele website aangeboden.

In de halve finales ontvangt elke winnende band een bedrag van ¤ 300,- en en wint elke verliezende band een bedrag van ¤ 50,-.
Verder krijgen alle negen halve finalisten een gratis 'online muziekwinkeltje' aangeboden van Legal Download.

Elke finalist krijgt een gratis professionele website aangeboden door Ebolution. De bands die tweede en derde worden, winnen elk een bedrag van ¤ 50,-.

- De 3e plaats van de finale is twee dagen opnames in een professionele studio (Westbound Audio).
- De 2e plaats van de finale is drie dagen opnames in een professionele studio (Holland Spoor Studio's).

Verder krijgen de drie finalisten als aanvulling op de gewonnen studiotijd een aantal cd's van de in de studio gemaakte demo gratis, compleet met inlay.

De winnaar krijgt 150 cd's, de tweede plaats 100 cd's en de derde plaats 75 cd's.

Deze prijs wordt ter beschikking gesteld door Vanilla Music Store te Den Haag.

De winnaar van The BeachBattle wint :
* 3 dagen opnames in de Basement Studio.
* ¤ 600,-.
* een optreden op het Plein Open festival in Den Haag centrum, eind juli.
* een optreden bij Radio Midvliet, in het jongerenprogramma Ramonaaa.
* een optreden op het Hommerson Winnaarsfestival, eind december in het Paard van Troje in Den Haag.

----------